تغییر هفتگی قیمت مواد اولیه داخلی و بلاتکلیفی تولیدکنندگان

قیمت لاستیک

سخنگوی انجمن تایر با بیان اینکه قیمت انواع مواد اولیه داخلی هفتگی تغییر می‌کند، گفت: نخ نایلون دو هفته پیش ۴۳ هزار تومان بود اما دو هفته‌ای به ۶۰ هزار تومان رسیده است.

مصطفی تنها با اشاره به اینکه امروز تولیدکنندگان کشور متناسب با نرخ تورم موجود در جامعه با هزینه‌های بسیار بالا در فعالیت تولیدی خود روبه‌رو هستند، اظهارداشت: تولیدکنندگان تایر چندین ماه هست که درگیر موضوعات مختلف تأمین مواد اولیه هستند و برای جبران این موضوع درخواست افزایش قیمت‌ها را مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز موضوع افزایش قیمت‌ها در مرحله چکش‌کاری قرار داشته و ابلاغ نشده است، افزود: تأمین ارز و انتقال آن برای تولیدکنندگان بسیار مشکل شده است به نحوی که  تولیدکننده با مشقت بسیار خریدهای خارجی را انجام می‌دهد اما در نهایت نمی داند از چه طریق انتقال ارز این خرید  را انجام دهد.

تنها با اعلام اینکه صنعت خودرو و صنایع وابسته مورد هدف مستقیم تحریم ها قرار گرفته اند، تصریح کرد: امروز ما با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنیم. جالب اینجاست علاوه بر مشکلات تأمین ارز خارجی در خرید مواد اولیه داخلی نیز با مشکلات متعددی روبرو هستیم به نحوی که قیمت انواع مواد اولیه داخلی هفتگی تغییر می‌کند و همین موضوع تولید کننده را بلاتکلیف تر از دیروز کرده است.

سخنگوی انجمن تایر اضافه کرد: نخ نایلون دو هفته پیش 43 هزار تومان بود اما دو  هفته‌ای به 60 هزار تومان رسیده این در حالی است که نخ نایلون در دو سال گذشته با قیمت 8 هزار  تومان مورد معامله قرار می‌گرفت.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن