تاریخچه مرسدس بنز | جهانی مدیون توست، ممنون مرسدس.

تاریخچه مرسدس بنز

تاریخچه مرسدس بنز (قسمت دوم)

بخش چهارم: چگونه همه چیز برای توسعه موتور در سال 1882 میلادی شروع شد.

همانطور که گفته شد، دایملر پس از جدایی از کارخانه موتور بنزینی دویچ، بلافاصله در گلخانه خود در املاک شخصی‌اش، برای خود یک کارگاه آماده نمود. دیدگاه دایملر این بود که بر روی بنزین به عنوان سوخت مناسب موتور تمرکز کند، زیرا بنزین را سوختی می‌دید که می‌توان در موتورهای ساخته شده در تمامی انواع وسایل نقلیه، زمینی، دریایی و هوایی استفاده نمود.

همچنین فناوری حیاتی که توسط میباخ کشف شد، راه را برای بسیاری از پیشرفت‌های DMG در آینده باز کرد. این فناوری بر پایه تحقیقات گسترده انجام شده توسط یک انگلیسی به نام واتسون و با خرید لایسنس آن  بدست آمد. این اختراع امکان استفاده از یک سیستم احتراقی بدون جرقه داخل لوله را فراهم می‌کرد که یک پیش شرط ضروری برای دستیابی به دورهای بالای موتور برای تولید موتورهای سبک‌تر و قوی‌تر بود. این سیستم با نام “سیستم احتراق داغ لوله بدون کنترل” و بر اساس اصل سیکل چهار زمانه بر پایه اتو با شماره (DRP 28022) در DMG ثبت شد.

در پایان سال 1883 اولین تست موتور سرعت بالا (افقی) اجرا شد. این موتور دارای سرعت 600 دور در دقیقه بود که از موتورهای قبلی که حداکثر سرعت 120-180 دور در دقیقه سرعت داشتند، به راحتی گوی سبقت را ربود و جایگزین آنها شد. از این موتور به عنوان موتور مدل و پایه و همچنین به عنوان یک مفهوم اساسی استفاده شد و این موتور، پایه و اساسی بود بر موتور توسعه یافته و مشهور دایملر و مایباخ به نام «ساعت پدربزرگ» که بعدها معرفی کردند و نقطه عطفی در تاریخ تولید خودرو شد.

تاریخچه مرسدس بنز
کارل بنز و ویلهلم میباخ

بخش پنجم: چگونه همه چیز برای بنز و کی در سال 1883 میلادی شروع شد.

اولین اقدامات کارل بنز در منهایم در سال 1883 با همکاری شرکای خود در غالب تاسیس شرکت بنز و کی آغاز شد. موفقیت روزافزون این شرکت باعث نیاز سریع شرکت به 25 نفر نیروی کار شد. کسب و کار جدید ایجاد شده راه را برای کار بر روی ساخت سایر موتورهای بنزینی مهیا کرد. با گسترش کسب وکار و تقاضای رو به رشد برای موتورهای ثابت، شرکت مجبور به نقل مکان کارخانه به محل بزرگتر شد.

در حالی که کارل بنز به شدت در حال توسعه موتور خودرو بود، شرکای کسب و کار او به طور فزاینده‌ای در مورد چشم انداز و آینده موتور بنز نگران و ناامید بودند. آنها در ماه مه سال 1890 با جولیوس گانسس و فریدریش فون فیشر جایگزین شدند. در هنگام خروج، رز به کارل بنز توصیه‌ای کرد که همیشه کارل آن را برای سایرین بازگو می‌کرد‌ او گفته بود: وقت خود را صرف موتور ماشین‌ها نکن که کاری بیهوده و بی‌آینده است. انتصاب شرکای جدید زمینه‌ساز به وجود آمدن بزرگترین تولید کننده موتور در آلمان و پیشروترین تولید کننده خودرو در جهان تا اواسط قرن بیستم شد.

وزن سبک و قیمت مناسب، این امکان را به شرکت بنز داد تا اولین خودروی تولید شده با تولید انبوه باشد و در تیراژی معادل 1200 دستگاه به فروش برسد. در سال 1897، بنز موتور پیشرفته‌تری عرضه کرد که بر پایه توسعه موتور سابق خود بود و از قدرت خروجی بالاتری بهره می‌برد. این امر به شرکت اجازه می‌داد که تقاضای روزافزون را برای وسایل نقلیه با قدرت خروجی موتور بالاتر برآورده سازد. بین سال های 1890 و 1899 نیروی کار شرکت از 50 کارمند به 430 نفر افزایش می یابد. در سال 1899، بنز در مجموع 572 وسیله نقلیه تولید کرد که این رقم در سال بعد به 603 دستگاه افزایش یافت.

تاریخچه مرسدس بنز

تاریخچه مرسدس بنز

بخش ششم: چگونه همه چیز برای موتور “ساعت قدیمی پدربزرگ” در سال 1884 میلادی شروع شد.

اولین خودروی معاصر.

در زمان همکاری گوتلیب دایملر و ویلهلم میباخ در منطقه کانستات اشتوتگارت، آنها با یک چالش قابل توجه روبرو بودند،

((توسعه یک موتور با کارایی بالا که قادر به استفاده در وسیله نقلیه باشد.))

 با توجه به وزن و اندازه موتورها در آن زمان، به هیچ عنوان دارای قابلیت نصب برروی یک کالسکه و تبدیل آن به خودرو را نداشتند. این دو مهندس مجبور به توسعه نسخه‌های مینیاتوری از طرح های موجود برای تولید مفهوم رانندگی با خودرو با توجه به برنامه‌های دایملر شدند. طراحی سبک و فشرده، عوامل کلیدی در این فرآیند بود. بر این اساس دایملر و میباخ یک موتور آزمایشی با یک سیلندر عمودی تولید کردند که به دلیل ظاهر آن “ساعت پدربزرگ” تعمیم یافته است. خروجی این طراحی حدود 1 اسب بخار (0.8 کیلووات) با سرعت موتور 600 دور در دقیقه بود. بدنه تولیدی جمع و جور و کاهش وزن، آن را ایده آل برای نصب در وسایل نقلیه کرد. پس از این دستاورد آنها بیش ار پیش به آینده خودرو و استفاده این موتور در حمل و نقل و نصب این موتور بر روی یک وسیله نقلیه موتوری امیدوار شدند.

تاریخچه مرسدس بنز
موتور ساعت قدیمی پدربزرگ

جهانی مدیون توست، ممنون مرسدس. قسمت سوم. کلیک کنید

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن