مروری کوتاه بر تاریخچه تندر 90

لوگان

لوگان يك خودرو سدان  ارزان قيمت كه توسط يك شركت شراكتي بين رنو فرانسه و داجيا روماني طراحي و توليد شد . اين خودرو در شهر ميووني در روماني توليدش آغز شد .

 اين پروژه X90  گرفت و در سال 1999 بعد از گذشت يك سال از خريد داچيا توسط رنو به اطلاع عموم رسيد .

در زمان بازديد رئيس جمهور فرانسه در روند كاري قرارداد رنو و لادا يادآور شد كه تمام خودروهاي 6000 يورويي لادا به فروش رفته اند درحاليكه خودروهاي 12000 يورويي رنو در نمايشگاه بي مشتري خاك مي خورند . در همين زمان ايده توليد خودرو ارزان قيمت كليد خورد در واقع اعتقاد بر اين بود كه نمي توان خودرويي خوب باقيمت 6000 يوريو ساخت كه پرفروش هم باشد كه بعد از اين اتفاق كاملا نظرات برگشت .

براي تفسير لوگان سه كلمه ي مدرن ، قابل اطمينان و مقرون به صرفه كافي است . مديران رنو به اين نتيجه رسيدند كه اين خودرو در حالت پايه با يك سري امكانات معمولي به قيمت 6000 يورو باشد و در حالت فول به 8500 يورو برسد . لوگان در بعضي بازار ها مانند غرب اروپا در حالت پايه با نام داچيا به فروش مي رسيد . در مدل پایه این خودرو خبری از موکت کفی صندوق عقب نبود .

مزیت تندر 90

اين خودرو باعث توقف توليد بسياري از خودروهاي قديمي در جهان شد به عنوان مثال در روسيه داچيا 1300 و در ايران پيكان به موزه منتقل شدند .
به دلیل موفقیت قابل تحسین این خودرو در دنیا خودروسازی پژو سیتروئن نیز به تازگی علاقه خود را برای تولید خودرو مشترک با داچیا ابراز کرده است .

لوگان در سال 2004 به صورت رسمي معرفي و به بازار عرضه شد . رنو در واقع برنامه اي براي فروش اين خودرو در ارپاي غربي نداشت ولي با توجه به موفقيت اين محصول با يك جديد با امكانات بيشتر در سال 2005 كه با قيمت پايه حدود 7000 يورو عرضه شد .

تندر 90

این خودرو با نام تندر 90 در بازار ایران به تولید رسید . بعد از گذشت بیش از ده سال در ایران همچنان طرافداران زیادی دارد و خیلی ها ترجیح می دهند به جای خرید یک خودرو چینی با امکانات بیشتر ، تندر را به خاطر استهلاک کمتر وبرند قابل اعتمادانتخاب کنند .

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن