بازگشت خودرویی‌ها به روند صعودی

بورس خودرو

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز ‌شنبه ۸ آذر بالغ بر ۶ میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی طی روز ‌شنبه ۸ آذر بالغ بر ۲۶۳۶ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، در دادوستدهای روز گذشته بازار سهام نمادهای بزرگ خودرویی دوباره به مدار صعود بازگشتند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه ‌گذاری ایران‌ خودرو، زامیاد، گروه بهمن، پارس‌خودرو، نیرومحرکه، سرمایه‌گذاری رنا، الکتریک‌خودرو شرق، سایپا آذین، ایران‌خودرودیزل، فنرسازی خاور، تولید محور خودرو و لنت ترمز ایران مثبت شدند و در مقابل نمادهای چرخشگر، ایرکا پارت‌صنعت، کمک‌فنر ایندامین و سازه‌پویش منفی خوردند.

همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۲۳۳هزار نوبت معاملاتی، ۵میلیارد سهم به ارزش ۲۶۹۰ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی بالغ‌بر ۲۹۶هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل نیز با افزایش بیش‌از ۳۶هزار واحدی در روز یکشنبه در تراز یک‌میلیون و ۴۲۷هزار واحدی قرار گرفت.

مقایسه بازارهای مالی برای سرمایه‌ گذاری مناسب

برخی کارشناسان معتقدند مهم‌ترین نکته قابل‌توجه در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، مقایسه بازارهای مالی برای سرمایه‌گذاری مناسب و بهینه ازسوی سرمایه‌گذاران است که در کنار آن باید اهمیت سرمایه‌گذاری در هر یک از آن‌ها با یکدیگر سنجیده شود. با انتخاب بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا، انتظارات تورمی برای آینده تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است. در کنار آن، با توجه به افزایش خوش‌بینی‌های ایجادشده برای لغو تحریم‌ها و فروش دوباره نفت، زمینه کاهش قیمت دلار نیز فراهم است.

بورس دوباره جذاب می‌ شود

به‌طور طبیعی با ثبات قیمت در بازار ارز، بازار سکه، خودرو و مسکن که با دلار بالا در حال معامله بودند، وارد مرحله رکود شده‌اند. بنابراین بورس با توجه به اصلاح ٤٠درصدی که در  چهارماه اخیر تجربه کرد، تنها بازار جذاب برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. ازسوی‌دیگر، این روزها شاهد ورود نقدینگی به بورس هستیم که این مساله می‌تواند روند صعودی فعلی را تضمین کند.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن