جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی با دوربین پلیس:

دوربین نظارتی پلیس

خودروهای عمومی و شخصی بدون معاینه فنی در استان البرز با دوربین های خودکار پلاک خوان جریمه می شوند.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، رئیس پلیس راهور استان گفت: با راه اندازی دوربین های پلاک خوان از 12 مهر 1399، پلیس راهور به صورت مکانیزه طرح نظارت، کنترل و برخورد ویژه با خودروهای فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ غلامعلی شرق گفت: داشتن گواهی معتبر معاینه فنی برای وسایل نقلیه عمومی سبک و سنگین و همچنین خودورهای شخصی به دلیل اهمیت ضریب ایمنی خودرو و کاهش آلودگی هوا ضروری است و برابر بند 94 ماده یک آئین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب 1384، هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا گردد نقص فنی محسوب می شود .

وی افزود: بر اساس ماده 43 آئین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهینامه معاینه فنی معتبر ممنوع است، دارندگان وسائل نقلیه موتوری مکلفند وسائل نقلیه خود را جهت انجام دوره ای معاینه فنی در مراکز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط، گواهینامه معاینه فنی دریافت کنند .

این مقام انتظامی گفت: تمام خودروها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و اعزام به تعمیرگاه صورت می گیرد و در مرحله بعد خودرو توقیف و از تردد آنها در سطح معابر شهری جلوگیری به عمل می آید.

وی یاد آور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 71 هزار 760 وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در معابراستان اعمال قانون شدند که از این تعداد 63 هزار و 514 دستگاه از طریق دوربین ها و 8 هزار و 246 دستگاه نیز به صورت دستی اعمال قانون شدند.

سرهنگ غلامعلی شرق با بیان این که خودروهای شخصی که 4 سال از سال ساخت و تولید آن ها گذشته و خودرو های عمومی و دولتی هر سال یک بار باید معاینه فنی اخذ کنند، گفت: اجرای این گونه طرح ها به نفع خود مردم است چرا که استفاده از هوای پاک و بدون آلودگی حق همه مردم است و نباید اجازه دهیم عده ای با خودروهای آلوده کننده خود این حق را از عموم مردم بگیرند.

یک نظر

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن