تاریخچه مرسدس بنز | جهانی مدیون توست، ممنون مرسدس.

مرسدس بنز

تاریخچه مرسدس بنز، قسمت پایانی.

بخش یازدهم: چگونه همه چیز برای اولین کامیون 4 اسب بخاری دایملر در سال 1896 میلادی شروع شد.

ظهور اولین کامیون در جهان

نخستین کامیون ساخته شده در دنیا توسط شرکت DMG تولید و توسط سندیکای موتور انگلستان سفارش گذاری شد. این کامیون در تاریخ 1 اکتبر 1896 به لندن انتقال و تحویل داده شد. اولین کامیون در جهان به یک موتور 2 سیلندر «فینیکس» مجهز بود که قدرت را به محور عقب انتقال می‌داد. این موتور 4 اسب بخاری توسعه یافته برای ظرفیت باربری بار 1500 کیلوگرم طراحی شده بود. بر خلاف انگلستان، وسایل نقلیه موتوری تجاری در ابتدا در آلمان تقاضای زیاد نداشت. اما این روند به سبب آغاز جنگ جهانی تقاضای ارتش پروس و باواریا جهت تولید و تامین کامیون‌های مناسب در سال 1906 کاملاً تغییر کرد و منجر به افزایش شدید تقاضا و رونق گرفتن این صنعت در آلمان شد.

بخش دوازدهم: چگونه همه چیز برای اولین مرسدس در سال 1901 میلادی شروع شد.

اولین خودروی معاصر یکی از برجسته ترین طرح های میباخ برای شرکت مشترک میباخ و بنز بود، زمانی پا به عرصه ظهور گذاشت که یک سال از مرگ زودهنگام گوتلیب دایملر گذشته بود و خود شاهد تحقق آرزویش نبود. اولین مرسدس با شور و هیجان بسیار زیاد و تحسین تمامی حاضرین در یک فستیوال با نام “مسابقه زیبای هفته” در سال 1901 رونمایی شد. این خودرو یک وسیله نقلیه قدرتمند و سبک بود که مرکز جاذبه آن نسبت به مدل‌های پیشین بسیار کم ارتفاع بود. این مرسدس بنز با قدرتی برابر 35 اسب بخار به صورت مستقل طراحی و ساخته شده بود و در طراحی از هیچ یک از مدل‌های پیشین ودیعه‌ای به ارث نبرده بود. تولید این خودرو به منزله پایان دهنده طراحی قدیمی و واگنی شکل خودروهای گذشته و تسخیر بازار تولید خودرو بود. این طراحی پیشگام که از آن به عنوان نخستین خودروی مدرن نام برده می‌شود، آشکارا نبوغ ویلهلم میباخ  را به رخ رقیبان خود کشید.

بخش سیزدهم: چگونه همه چیز برای ستاره‌ای با سه بال گشوده بر تمام جاده‌ها در سال 1909 میلادی شروع شد.

از سپتامبر 1902 DMG اختراع خود را با نام تجاری مرسدس ثبت کرد، به سبب انقلاب حاصل از عرضه اولین مرسدس، شرکت DMG به دنبال تغییر لوگوی خود بود و تمایل داشت که با نمادی متفاوت این خودرو را روانه بازار کند. بدین منظور ایده ثبت به یک لوگوی جدید در دستور کار قرار گرفت و در نهایت در سال 1909 نماد جدید بر سینه مرسدس‌ها نشست. پسران گوتلیب دایملر یعنی پل، آدولف به خاطر احترام به پدر که از ستاره به عنوان لوگوی شرکت استفاده می‌کرد، از یک ستاره سه پر با اشاره به دو پسر دایملر و همچنین رئیس هیئت مدیره کارخانه DMG استفاده کردند. ستاره‌هایی که با سه پر و چهار وجه به عنوان نماد تجاری مرسدس ثبت شد و تاکنون نیز بر سینه محصولات آن، به همان جذابیت سابق، باشکوه می‌درخشد.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن