داستان کامل خارج شدن پژو 405 از خط تولید ایران خودرو

پژو 405 SLX

این خبر در 8 بهمن سال 1386 پخش شد و خبر از توقف تولید 405 GLX را در سال 87 دادند و خودرو جایگزین را پژو 405 SLX معرفی کردند . حالا در اواخر سال 98 هستیم و نه تنها باید مدل GLX تولیدش خاتمه پیدا می کرد بلکه مدل SLX نیز باید از خط تولید خارج می شد ، اما در حال حاضر هر دو مدل با قدرت تمام تولید می شوند و با قیمت های بس گزاف در بازار خودرو به فروش می رسند . طبق آخرین اخبار تولید 405 GLX در خرداد 99 خاتمه می یابد . با توجه به گذشته نمی توان خیلی قطعی اظهار نظر کرد که آیا این خبر عملیاتی خواهد شد یا مثل گذشته فقط در حد یک خبر باقی خواهد ماند .

قیمت روزانه پژو 405 را اینجا ببینید

خبرتوقف تولید پژو 405 GLX در تابستان سال 87 :

حسین هاشمی مدیر بازاریابی ایران‌خودرو ضمن بیان این مطلب گفت: ایران‌خودرو قصد دارد با خارج کردن پژو GLX۴۰۵ از خط تولید خود، مدل نسبتا تغییرشکل یافته این خودرو را جایگزین آن کند.وی افزود: البته ایران‌خودرو تولید پژو GLX۴۰۵ را تا اوایل تابستان سال آینده ادامه خواهد داد؛ چرا که نسبت به متقاضیانی که جهت خرید این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، تعهد داشته و تا پایان این تعهدات قائدتا نمی‌توان تولید GLX۴۰۵ را متوقف کرد. هاشمی در ادامه تصریح کرد: برنامه تولید پژو GLX ۴۰۵ در سال آینده محدود به انجام تعهدات بوده و ایران‌خودرو، دیگر این محصول خود را پیش‌فروش نخواهد کرد.اظهارات سرپرست مدیریت فروش و بازاریابی ایران‌خودرو در حالی است که احتمالا خودروی جایگزین پژو GLX۴۰۵ طی ایام دهه فجر به صورت محدود در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.به گفته هاشمی، هنوز توافقی بر سر تعیین نام این خودرو، حاصل نشده اما به احتمال زیاد، ایران‌خودرو، نام SLX را برای پژو ۴۰۵ آپشن شده خود، در نظر خواهد گرفت. بنا به گفته هاشمی، ایران‌خودرو در ابتدا تولید این محصول جدید را با تیراژ پایین نسبت به مدل قبلی یعنی GLX آغاز کرده و در صورت استقبال مشتریان، علاوه بر افزایش تیراژ، آپشن‌های بیشتری را نظیر دواگزوزه کردن آن در نظر خواهد گرفت.اما علی‌اصغر سرایی‌نیا، مدیر فروش و بازاریابی ایران‌خودرو نیز در مورد تغییرات صورت گرفته در این خودرو و آپشن‌های اضافه شده آن به خبرنگار ما گفت: فضای داخلی پژو ۴۰۵ جدید، حدود ۸۰درصد تغییر ظاهری کرده است. نمای خارجی این خودرو نیز تغییرات خاصی را داشته که بیشتر در زمینه چراغ‌های عقب و جلو اعمال شده است.وی افزود: البته تغییرات ظاهری در مدل آپشن شده پژو۴۰۵، بدان‌گونه نیست که نتوان آن را از مدل‌های قدیمی‌تر مانند GLX، تشخیص داد.

همه چیز در مورد 405 SLX را اینجا بخوانید

سرایی‌نیا با اعلام اینکه یک یا دومیلیون تومان آپشن به محصول جدید ایران‌خودرو، اضافه شده، تصریح کرد: هنوز قیمت نهایی این محصول، مشخص نیست ولی سعی ما بر این است که افزایش قیمت چندانی در آن، اعمال نشود. این گفته سرایی‌نیا در حالی است که هاشمی، افزایش قیمت در پژو۴۰۵ جدید را تا بالای یک‌میلیون تومان نیز منتفی ندانست.

خبرتوقف تولید پژو 405 از خرداد 99 :

توقف تولید پژو 405 GLX
توقف تولید پژو 405

رئیس سازمان ملی استاندارد در آبان ماه سال 98 خبر از توقف تولید پژو 405 در خرداد 99 راداد .

پیروزبخت با تأکید بر اینکه یک‌باره نمی‌توانیم تولید همه‌ی خودروها را متوقف کنیم، گفت:

توقف تولید خودروهای قدیمی به‌صورت پلکانی صورت خواهد گرفت. سعی می‌کنیم تا پایان سال یک بار دیگر جلسه شورای عالی استاندارد را تشکیل دهیم و در مورد توقف تولید برخی خودروهای دیگر تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد:

ممکن است تولید خودروهای دیگر نیز متوقف شود که البته باید وزارت صنعت برای جایگزینی این خودروها برنامه‌ریزی کند.

طبق صحبت های رئیس سازمان ملی استاندارد تولید مدل SLX همچنان ادامه خواهد داشت و پیش فروش های بلند مدت ایران خودرو از این مدل صحت این ادعا را ثابت می کند ، سوالی که اینجا پیش می آید این است که مشکل GLX چیست ؟

اگر مشکل 405 GLX موتور قدیمی و پر مصرف XU7 می باشد چطور سمند و پارس با این موتور تولید می شوند ؟

اگر مشکل خود 405 است پس چرا مدل SLX تولیدش همچنان ادامه دارد ….

یک نظر

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن