ریزش و باز هم ریزش!

بورس خودرو

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز یکشنبه پنجم اردیبهشت بالغ بر ۳۹ میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ ۸.۸ میلیارد تومان است.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را ادامه دادند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران‌ خودرو، کرمان‌خودرو، گروه بهمن، صنایع ریخته‌گری ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و بهمن‌دیزل منفی خوردند و در مقابل هیچ نمادی مثبت نشد. همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی ۲۶هزار نوبت معاملاتی، ۱.۱میلیارد سهم به ارزش ۲۲۹ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفتند و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۱۹۳هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از ۹۰۰ واحدی در تراز یک‌میلیون و ۱۸۶هزار واحدی قرار گرفت.

اقدامی در جهت ایجاد آرامش در بازار

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند انتشار اوراق تبعی در بازار سرمایه، اقدامی مثبت برای ایجاد آرامش در بازار است. اما برای رسیدن به این مهم، ضروری است آموزش و تبلیغات گسترده‌ای درجهت شناساندن این ابزار کارا به‌خصوص به اهالی تازه‌وارد بازار انجام شود. به بیان دیگر، اوراق تبعی به سهام‌دار آرامش‌خاطر و تضمین می‌دهد، به‌نحوی‌که کف قیمتی را برای سهم موردنظر تضمین و به‌نوعی بیمه می‌کند؛ به این معنی که سهام‌دار می‌تواند بازدهی تضمین‌شده‌ای را در موعد مقرر دریافت کند.

مهم‌ترین قاعده در خرید اوراق تبعی

مهم‌ترین قاعده در خرید اوراق تبعی این شکل است که سهام‌دار یک سهم خوب و بنیادی را خریداری کرده است. ازسوی‌دیگر، وقتی یک شرکت در رابطه با یک سهم، اقدام به انتشار اوراق تبعی می‌کند، در واقع یک قیمت را برای آن سهم نزد سهام‌دار تضمین می‌کند که نشان‌دهنده اعتقاد سهامدار عمده نسبت‌به ارزندگی آن سهم مورد نظر است.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن