شاسی بلند جدید هایما ، شاید روزی در ایران ، هایما 8S :

هایما 8S محصول جدید هایما

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس ، شرکت هایما در زمینه معرفی خودروهای جدید بسیار تنبل و منفعل عمل کرده به طوری در این برهه ی زمانی که اکثر کمپانی های هموطنش در بازه های زمانی کوتاه نهدسبد محصولاتشان را پر تر کردند بلکه بسیاری از محصولات قدیمی خود را به روز کردند . در بازار ایران هایما با مدل S7 معمولی معرفی‌شد که آن چنان که باید و شاید به دلیل قوای فنی ضعیف مورد استقبال قرار نگرفت اما با ورود مدل توربو و همچنین مدل S5 ، برند هایما شناخته تر شد . یکی از مهم ترین دلایل موفقیت هایما در ایران همکاریش با ایران خودروست .
هایما 8S از لحاظ ابعاد بسیار نزدیک به مدل پرطرفدار هایما در ایران یعنی مدل S7 است در واقع از لحاظ طولی فقط حدود ۳ سانتی متر از S7 بلند تر است . منظور از 8S ، ۸ ثانیه می باشد در واقع این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۸ ثانیه زمان احتیاج دارد . این خودرو برخلاف دیگر مدل های هایما عدد پیش از حرف S قرار گرفته است

طراحی نمای بیرونی هایما 8S چگونه است ؟

شاسی بلند جدید هایما ، شاید روزی در ایران ، هایما 8S
نمای عقب هایما 8S


بسیاری معتقدند که نمای جلو این کراس اوورشباهت بسیاری به نسل جدید سانتافه دارد و به صورت عجیبی چراغ های جلو هایما با سانتافه مشابه است . در بحث طراحی این خودرو از المان های طراحی به روز که الزاما هم چشم نواز نیست اما در بسیاری ار خودرو ها اپیدمی شده بهره برده است . مانند چراغ های جلو که دو تکه طراحی شده است و همچنین چراغ های عقب حالت پیوسته پیدا کرده اند . جلو پنجره ای بزرگ و ذوزنقه ای شکل که اولین بار روی مدل S5 جدید استفاده شد نصب شده که نمای جلویی خودرو را تحت الشعاع قرار داده است .نمای کناری به جز ستون C نکته جالب توجهی را نمی توان مشاهده کرد . در نمای عقب چراغ های پیوسته با حاشیه تیره به همراه حالت خاص شبرنگ ها روی سپر چهره عقب خودرو را اسپرت و تهاجمی کرده است . مشکلی که در بخش طراحی در بیشتر خودروهای چینی قابل مشاهده است یعنی عدم پختگی در طراحی و همچنین عدم هماهنگی نمای جلو و عقب در این مدل هایما نیز مشهود است .

برای اطلاع از قیمت روزانه صفر خودروها اینجا کلیک کنید

نمای داخلی و امکانات هایما 8S چگونه است ؟

شاسی بلند جدید هایما ، شاید روزی در ایران ، هایما 8S
نمای داخلی هایما 8S


طراحی داخلی 8S در پنل میانی طبق معمول یک صفحه نمایشگر بزرگ در بالا قرار دارد و سه دریچه ایرکاندیشن زیر آن قرار دارد .به طور کلی نمای داخلی اسپرت و جوان پسند طراحی شده است . از امکانات جالب توجه آن می توان به وربین ۳۶۰ درجه ، صندوق عقب برقی ، کیلس استارتر ، کنترل پایداری ، رادار نقطه کور، سنسور جلو و عقب و صفحه کیلومتر شمار دیجیتال اشاره کرد .

هایما 8S از لحاظ فنی چطور است ؟


هایما در 8s از یک موتور ۴ سیلندر توربو به حجم ۱۶۰۰ سی سی استفاده کرده است که حداکثر قدرت آن به ۱۹۵ اسب بخار می رسد . حداکثر گشتاور 8S رقم ۲۹۵ نیوتن متر است که روی کاغذ عدد قابل قبولیست . از نظر شتاب و کشش این کراس اوور متوسط هایما بسیار خوب ظاهر می شود به طوری که در مدت زمان ۷.۸ ثانیه عقربه سرعت شمارش از صفر می گذرد و عدد صد را نشان می دهد . در حال حاضر از نظر قوای فنی روی کاغذ و کاتالوگ همه چیز قابل قبول به نظر می رسد و وقتی صحبت از مصرف سوختش می شود قضیه بهتر هم می شود به طوری که مصرف سوخت ترکیبی هایما 8S حدود ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومترمی باشد . یکی از مهمترین دلیل عملکرد بسیار خوب موتور از لحاظ شتاب و مصرف سوخت مطلوب استفاده از گیربکس‌ ۶ سرعته اتوماتیک می باشد .

هایما 8S شاید در ایران ، شاید درایران خودرو :


با توجه به محبوبیت برند هایما در ایران و اعتماد مردم به شرکت تولید کننده بواسطه ی شبکه نمایندگی گسترده ، انتظار می رود ایران خودرو سعی در تولید محصولات جدید هایما بویژه این مدل را کند تا حداقل در این وضعیت بازار ایران که در حال حاضر جولان گاه خودروهای چینی شده است ، محصولات به روز و جدید چینی را بتوانیم تولید کنیم . قیمت پایه هایما 8S بیش از ۱۲ هزاردلار و در مدل فول به نزدیک ۱۹ هزار دلار می‌رسد .

یک نظر

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن