قیمت خودرو | پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پایانی دی

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته سوم دی، بازار خودروهای دست دوم رونق گرفته است

بازار خودروهای ایرانی و خارجی راکد است. علی رغم کاهش قیمت دلار اما باز خبری از خریدار نیست. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج می‎گوید: چنانچه روند مذاکرات مثبت باشد پیش‎‌بینی می‌شود تداوم کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار باشد.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، هر چند به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم اما در بازار خودرو خرید و فروش همچنان قفل است. این در حالی است که سال گذشته علی‌رغم شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید خودرو نسبت به امسال بیشتر بود.

فروشندگان خودرو می‌گویند با توجه به کاهش قیمت دلار خودروهای ایرانی و خارجی در بازار ارزان شده است. البته برخی دیگر معتقدند قیمت‎‌ها در بازار با کاهش مواجه نبوده و تنها افزایش قیمت متوقف شده است.

قیمت خودروهای ایرانی چند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت برخی خودروها (۲۳ دی ۱۴۰۰) علی رغم کاهش قیمت دلار گران شده است. به عنوان مثال پژو ۲۰۶ تیپ پنج با افزایش هشت میلیونی تومانی با قیمت ۳۲۵ میلیون فروخته شد. پراید ۱۱۱ با نرخ ۱۸۷ میلیون تومان در حال معامله است. پراید ۱۳۱ به نرخ ۱۷۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودرو تیبا هاچ بک مدل پلاس ۱۴۰۰ به نرخ ۲۰۲ میلیون تومان رسید. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز به قیمت ۲۶۸ میلیون رسید.

آینده بازار خودرو چه می‌شود؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج با اشاره به وضعیت بازار گفت: با آن که دو ماه به شب عید مانده اما بازار خودرو همچنان راکد است. این در حالی است که سال گذشته در این بازه زمانی حتی با وجود کرونا تقاضا برای خرید خودرو وجود داشت.

حمید کریمی به تجارت‌نیوز توضیح داد: با کاهش قیمت دلار قیمت خودروهای خارجی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است. با این حال مردم توان خرید خودروهای خارجی را ندارند. حتی در بازار معاوضه‌ای هم برای خودرو شکل نمی‌گیرد.

او گفت: با توجه به ابهام در نتیجه مذاکرات مردم برای خرید خودرو دست نگه داشتند و منتظر نتیجه نهایی نشست‌ها هستند. با وجود اینکه در ماه‌های گذشته خرید خودروهای ایرانی اندکی رونق داشت اما حالا معاملات خودروهای ایرانی هم متوقف شده است.

کریمی بیان کرد: آنچه مشخص است چنانچه روند کاهشی قیمت دلار ادامه‌دار باشد و نتیجه مذاکرات هم مثبت باشد اتفاق خوبی در انتظار همه بازارها ایجاد می‌شود.

اخیرا ایسنا گزارشی نوشته بود که مقرر شده تا خودروهای با ارزش بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات شوند و همچنین در قانون بودجه در قسمت مالیات بر سرمایه، مقرر شده است که خانه‌هایی که بالای ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارند نیز مشمول مالیات شوند.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن