همه چیز در مورد محصول جدید ایران خودرو ، رانا پلاس

رانا سال ، محصول جدید ایران خودرو

رانا پلاس یا رانا سال از کجا آمد :

رانا که با نام پروژه X12 یا NEW PAYKAN شناخته می شود ، رانا دومین خودرو ملی پس از سمند است . این خودرو اوایل دهه نود به عنوان خودرویی ارزان تر و اقتصادی تر از پژو 206 SD وارد بازار شد . حالا بعد از گذشت حدود 7 سال ، ایارن خودرو اقدام به بروزرسانی رانا کرده است . چند وقتی زمزمه ی حضور این خودرو در بازار خودرو شنیده می شد ، عکس های جاسوسی این خودرو توسط خبرنگاران در پارکینگ ایران خودرو هرازچندگاهی پخش می شد و تا همین چند وقت پیش معلوم نبود ایران خودرو لقب پلاس یا سال را انتخاب می کند ، اما با توجه به آخرین اخبار در حال حاضر ایران خودرو نام محصول جدیدش را رانا سال گذاشته است . احتمالا ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران 98 از این خودرو رونمایی کرد . در غرفه ی ایران خودرو در شهر آفتاب و نمایشگاه خودرو تهران خودروهای جدید زیادی حضور خواهند داشت .

برای اطلاع از زمان رونمایی رانا سال اینجا رو ببینین

تفاوت های ظاهری خودرو جدید ایران خودرو ، رانا سال با رانا معمولی چیست ؟

محصول جدید ایران خودرو رانا سال
رانا سال ، محصول جدید ایران خودرو

در نمای جلو تغییرات مجدود به تغییر گرافیک چراغ ها و شکل داخلی جلوپنجره است . گرافیک چراغ های جلوو با پس زمینه مشکی بهبود یافته که با توجه به عکس های منتشر شده از یک نوار LED برای روشنایی در روز بهره می برد . نمای کلی جلوپنجره تغییری نداشته ولی مدل قطعات پلاستیکی داخل آن تغییر کرده است . در نمای جلویی خودرو المان دیگری بروزرسانی نشده و بقیه اجزا همان حالت سابق در رانا معمولی را حفظ کرده اند .

محصول جدید ایران خودرو رانا سال
رانا سال ، محصول جدید ایران خودرو

معرفی کامل محصول جدید ایران خودرو سورن سال را اینجا بخوانید

در نمای کناری رانا سال ، دستگیره های در و زه بغل همرنگ بدنه شده و عمده تغییر مربوط به حالت جدید آینه های بغل است . آینه های کناری از حالت جدید و بروزی برخوردارند و یک نوار LED که راهنما محسوب می شود روی آینه خودرو نصب شده است .

برای دیدن محصولات جدید احتمالی ایران خودرو در نمایشگاه خودرو 98 اینجا رو ببینین

رانا سال ، محصول جدید ایران خودرو
رانا سال ، محصول جدید ایران خودرو

در نمای عقب فقط و فقط گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده و به روز شده است . گرافیک چراغ ها به حالت بسیار خوبی بهبود پیدا کرده و به جذاب تر شدن و جدید شدن نمای عقب بسیار کمک کرده است .

تفاوت های رانا سال محصول جدید ایران خودرو با رانا معمولی در نمای داخلی چیست ؟

 رانا سال ، محصول جدید ایران خودرو
رانا سال ، محصول جدید ایران خودرو

مهمترین قسمتی که در نمای داخلی تغییر کرده ، مدل غربیلک فرمان است . این مدل غربیلک را قبلا روی پژو 207 دیده بودیم ، تنها تفاوتش با 207 ، تعویض لوگو پژو و سمند است . نکته ای که اینجا در مورد غربیلک فرمان حائز اهمیت است این است در این عکس ها رانا سال مجهز به کروزکنترل است ، اما با توجه به حذف کروزکنترل در برخی محصولات ایران خودرو مثل 207 و دنا ، احتمال خذفش در مدل تولیدی در سال آینده وجود دارد . پنل میانی داشبرد از تزیینات به طرح فیبرکربن استفاده شده و مدل سیستم پخش نیز به روز شده و قابلیت اتصال تلفن همراه را از طریق بلوتوث را داراست . با این دو کار ساده نمای کلی پنل میانی بسیار به روز تر و جذاب تر شده است . در آخر تریم داخلی و مدل روکش صندلی ها نیز با مدل قبلی متفاوت وبا کیفیت تر شده است .

در نهایت رانا سال چگونه خودرویی خواهد بود ؟

این القاب پلاس و سال را این چند وقت زیاد می شنویم و همه ی آن ها یک حرف مشترک دارند ، این حرف مشترک را می توان در یک جمله خلاصه کرد آن هم : بروزرسانی محصولات قدیمی ایران خودرو با کمترین هزینه و کمترین تغییردرقطعات خودروست . این کارصرفا بسیار خوب و کارآمد است اما نکته ای که اینجا مطرح است این است که این سبک فیس لیفت های مینور یا کوچک بسیار دیر برای محصولاتی مثل رانا اتفاق افتاده است . از تولد اولین رانا بیش از 7 سال می گذرد ، رانا سال یا رانا پلاس یا هر اسمی که این مدل بروزرسانی روی آن انجام می شود نهایتا سه سال بعد از خارج شدن اولین رانا از خط تولید باید اتفاق بیوفتد . سه سال هم با ارفاق و با توجه به شرایط تحریمی و نامناسب خودروسازان گفته شد وگرنه خودروسازان خارجی در حال حاضر برای کسب بیشتری از سهم بازار رقابتی این نوع فیس لیفت را ظرف نهایتا دو سال انجام میدهند تا بتوانند نه تنها مشتریان ثابت و قدیم خود را نگه دارند بلکه طیف بیشتری از مردم را به سمت برند خود بکشانند .

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن