آخرین وضعیت تولید هایما در خط تولید ایران‌خودرو خراسان:

هایما اس 5

در اوایل آبان ماه ایران‌خودرو با انتشار بخشنامه‌ای خبر رسمی توقف تولید هایما به دلیل عدم موجودی قطعات را اعلام کرد.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، در بخشنامه ایران خوردو آمده بود:

با توجه به توقف تولید خودرو هایما (S7 و S5) و عدم واردات قطعات و تجهیزات اصلی این محصول، به دلیل تحریم های ظالمانه علیه کشور در حوزه خودرویی به اطلاع نمایندگان می رسانیم نسبت به تدبیل تعهدات باقیمانده این محصول با مدلهای S7 و S5 که به نام نمایندگی مربوطه می باشد اقدامات لازم را انجام دهند تا پس از یک دوره زمانی تعیین شده، مشمول اقدامات مقتضی از طرف سازمان شود.

خودروی هایما S7 تبدیل به د وخودروی دنیا پلاس و دنا پلاس توربو شارژ که قبلا از طریق پیامک اطلاع رسانی شده است صورت می گیرد و خودروی هایما S5 تبدیل به دو خودروی پارس تیو5 و پارس اتوماتیک تویو5 خواهد شد.

در آخرین گزارش منتشر شده از ایران خودرو که در دوره یک ماهه مهر 99 می‌باشد، 707 دستگاه از خودرو‌های هایما در سایت خراسان ایران‌خودرو مونتاژ شده‌است. این در حالیست که در ماه شهریور سال جاری فقط و فقط یک دستگاه هایما تولید شده بود. نمی‌توان اظهار‌نظر قطعی در مورد بازگشت هایما به خط تولید ایران‌خودرو داد .

در اوایل مهرماه 99 با توجه به آمار تولید هایما در شهریور ماه ایران‌خودرو روی ادامه همکاری با هایما تاکید داشت. در آن زمان اعلام شد از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۴۹۱ دستگاه هایما تحویل مشتریان شده است. در حال حاضر اجرای تعهدات حدود هشت هزار دستگاه خودرو هایما در دو مدل اس.۵ و اس.۷ در دستور کار قرار دارد. همچنین اذعان شد که درصورت تامین و تدارک قطعات، امسال ۲۰ هزار دستگاه هایما اس.۷ و اس.۵ در شرکت ایران خودرو خراسان تولید خواهد شد.

در نهایت باید منتظر ماند تا گزارش فعالیت ماهانه مربوط به ماه آبان در سایت کدال منتشر شود و ایران‌خودرو فعالیتش با هایما دوباره اعلام کند. در حال حاضر آخرین خبری که رسمیست و می‌توان به آن استناد کرد توقف تولید هایما در سایت ایران خودرو خراسان می ‌باشد.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن