آیا تولید سمند و تیبا هم متوقف می‌شود؟

فروش سایپا

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: سمند و تیبا در رده کیفی مناسبی قرار دارند. وضعیت تولید این مدل خودروها با چالش خاصی رو به رو نیست و خط تولید این خودروها تا پایان سال متوقف نخواهد شد.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، شهریور ماه امسال رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ششمین روز از هفته دولت در جمع رسانه‌ها قرار گرفت و از توقف خط تولید پراید و پژو ۴۰۵ خبر داد و گفت که «پراید و پژو ۴۰۵ باید با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم از خط تولید خارج و خودرو‌های جدید و با کیفیت جایگزین آن‌ها شود.»

اما آیا این وضعیت برای خودروهای دیگر مانند تیبا و سمند هم وجود دارد؟

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تولید کدام خودروها تا پایان سال متوقف خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: پراید و پژو ۴۰۵ جز خودروهایی هستند که بیش از ۳۰ سال از عمر تولیدشان گذشته است. معمولا در جوامع توسعه یافته صنعتی یک خودرو بیش از ۱۰ سال تولید نمی‌شود و از خط تولید نیز متوقف می‌شود.

در این شرایط خودروهایی همچون پژو ۳۰۱، تیبا و کوئیک خودروهای جدیدی هستند که ممکن است جایگزین شوند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است خط تولید سمند و تیبا در آینده نزدیک متوقف شود؟ اظهار کرد: سمند و تیبا در رده کیفی مناسبی قرار دارند. وضعیت تولید این مدل خودروها با چالش خاصی رو به رو نیست و خط تولید این خودروها تا پایان سال متوقف نخواهد شد.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن