امکانات حذف شده از ساینا های جدید :

ساینا

در مدل های جدید تحویلی ساینا حرکت رو به عقب طبق معمول دیگر شرکت ها را شاهد هستیم که تعدادی تزیینات استفاده شده برای پایین آوردن قیمت تمام شده وبدلیل تحریم ها حذف شده اند تا بتوانند خودروهای ناقص تولید شده تکمیل شود و هرچه سریعتر وارد آشفته بازار خودرو این روزها شود و از التهاب بوجود آمده در بازار خودرو بکاهد .

ساینا اتومایتک :

ساینا اتوماتیک که تولیدش به دلیل تحریم و عدم تامین گیربکس آن متوقف شده در بازار چیزی حدود 70 تا 80 میلیون تومان قیمت دارد را می توان لقب ارزان ترین خودرو اتوماتیک بازار رابه آن داد . ساینا اتوماتیک از یک جعبه دنده اتوماتیک پیوسته ( CVT ) ساخت کمپانی Punch Powertrain بلژیک استفاده می کند . به کسانی که این خودرو را ثبت نام کرده بودند نیز ساینا دنده ای جدید که شامل پروژه حذف امکانات شده بودند تحویل داده شد .

نمای ظاهری ساینا :

در نمای خارجی ساینا اولین و یا بزرگ ترین تغییر ، حذف رینگ های آلومینیومی است . رینگ آلومینیومی جای خود را به رینگ های فولادی مزین به قالپاق داده است که درنمای بیرونی تاثیر منفی گذاشته و خودرو را بیش از پیش ارزان قیمت نشان داده و از زیبایی آن به شدت کاسته است . عجیب ترین تغییر یا بهتر بگوییم پسرفت مربوط به قطعه پلاستیکی بالای قاب پلاک است که دیگر همرنگ بدنه نیست و در مدل های جدید به رنگ مشکی خام درآمده است . حذف فلاپ های بغل آخرین حربه سایپا برای تداوم تولید و تکمیل ساینا های ناقص و در حال خاک خوردن زیر نور آفتاب در پارکینگ هایش بود که به عقیده برخی ها در نمای ظاهری خودرو تاثیر منفی نگذاشته و خیلی ها هم از حذف بی سر و صدای این قطعه با خبر نشده اند .

نمای داخلی ساینا های جدید :

تغییرات یا سطح حذف امکانات در بخش داخلی محدودتر است . در اولین برخورد با ساینا های تحویلی این روزها متوجه افت کیفیت شدید در ادوات داخلی و همچنین کلید های شیشه های بالابر و تنظیم آینه ها و همچنین پسرفت در دقت مونتاژ قطعات منفصله داشبرد و تودری ها می شوید . در داخل خودرو دیگر خبری از نمایشگر به سبک 206 که اطلاعات سیستم پخش در بالاترین نقطه داشبرد نشان می دهد که فوق العاده کاربردی و برای راننده نعمت محسوب می شود نیست و جای خود را به یک صفحه نمایشگرمعمولی که فقط ساعت و تاریخ را نشان می دهد داده است . در ادامه با حذف آن سبک نمایشگر ، احتیاج به یک سیستم پخش که خودش نمایشگر باشد بود و شرکت در کمال ناباوری سیستم پخش ساده تیبا را جایگزین کرده البته جای شکرش باقیست که اولا سیستم پخش به کلی حذف نشده و این که قابلیت خواندن USB و AUX را داراست . مرحله بعدی و قابل پیش بینی حذف سنسور های دنده عقب است که بعد از حذف رینگ های آلومینیومی محتمل ترین گزینه در پروژه حذف امکانات است . آخرین ضربه سایپا به پیکره ی نیمه جان ساینا تغییر غربیلک فرمان و تیبایی شدن آن بود .

سخن آخر در مورد ساینا :

امیدواریم هیچوقت دیگر شاهد این مدل تغییرات نباشیم و خودروسازان حرکت رو به جلو را انتخاب کنن و به مرور زمان کیفیت و سطح ایمنی خودروهایشان را بهبود بخشند و روز به روز با تنوع بیشتر محصولات و به روز کردن آن ها باعث جاری شدن لبخند رضایت گوشه لبان مصرف کنندگان و خریدارانش شود .

یک نظر

  1. من مجبور شدم ساینا معمولی بنویسم چون ایران خودرو همش پلاس های گرون قیمت میذارن! سمند بیش از حد گرون کردن

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن