امکان ریزش بیشتر قیمت‌ها با کاهش نرخ ارز

بازار خودرو

حدود ۱۰ روزی است که نرخ دلار به عنوان مهمترین عامل تعیین‌کننده قیمت خودرو ثابت مانده و به اعتقاد کارشناسان، به همین دلیل قیمت انواع خودروهای داخلی، خارجی و مونتاژی بدون تغییر و بازار در رکودی عمیق واقع شده است.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، بررسی وضعیت بازار خودروی پایتخت حاکی است در آستانه زمستان سرد همچون هفته‌های گذشته بازار خودرو پایتخت بدون کوچکترین تغییری در قیمت‌ها نسبت به ۱۰ روز گذشته در خواب زمستانی فرو رفته و خبری از خرید و فروش نیست.

هرچند با کسادی معاملات، نمایشگاه‌داران برخلاف گذشته بیشتر به خودروهای ایرانی و ارزان‌قیمت‌تر رو آورده‌اند، اما این موضوع نیز چاره‌ساز نبوده و بر یخ معاملات تاثیری نداشته است.

امروز بر اساس آگهی‌های فروشندگان در سایت‌های خودرویی و فضای مجازی در گروه سایپا، هر دستگاه پراید ۱۱۱ به ۱۱۲ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۹۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ به ۹۹ میلیون تومان، وانت پراید به ۱۰۳ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار به ۱۰۹ میلیون تومان، تیبا۲ به ۱۱۸ میلیون تومان، ساینا به ۱۲۰ میلیون تومان و کوئیک انده‌ای به ۱۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین در گروه صنعتی ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس به ۱۷۰ میلیون تومان، سمند ال‌ایکس به ۱۶۹ میلیون تومان، پژو پارس ال‌ایکس به ۲۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ به ۱۷۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۴۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار به ۲۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای به ۲۶۴ میلیون تومان و دنا معمولی به ۲۴۵ میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

در گروه مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ ایران‌خودرو به ۸۰۸ میلیون تومان و هر دستگاه جک اس۵ کرمان‌موتور به ۶۲۷ میلیون تومان قیمت خورد.

امکان ریزش بیشتر قیمت‌ها با کاهش نرخ ارز

به اعتقاد «حبیب‌الله کاشانی‌نسب» نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران پایتخت، چنانچه نرخ دلار از رقم فعلی پایین‌تر قرار بگیرد، کاهش بیشتر قیمت‌ها مورد انتظار است.

وی گفت: برخی کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند با گشایش‌های سیاسی و اقتصادی در آینده نزدیک، نرخ دلار به حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان نزولی شود و بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت خودروهای داخلی امکان‌پذیر خواهد شد.

کاشانی‌نسب تاکید کرد:‌ ریزش قیمت‌ها دربازار خودرو خارجی اکنون در حالی تجربه می‌شود و با شیب بیشتر تداوم می‌یابد که پیش از این در ماه‌های گذشته رشدهای عجیب را به‌دنبال داشتند.

وی تصریح کرد: همه چیز در آینده به نرخ دلار و تغییرات آن بستگی خواهد داشت و رکود فعلی بازار خودرو را از تاریخ شکل‌گیری اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو «بی‌نظیر» خواند.

کاشانی نسب یادآور شد: براساس اطلاعات دریافتی، برخی همکاران در مدت دو ماه گذشته موفق به فروش یک دستگاه خودرو هم نشده‌اند.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن