بازار خودروهای داخلی‌ هنوز در شوک نوسان قیمت

قیمت خودرو در بازار

بعد از رسیدن قیمت پراید به 100میلیون تومان و نوسان شدید قیمت در بازار خودرو، شرایط خرید و فروش بسیار نابسامان شده است؛ اتفاقی که پیش‌بینی می شود تا تثبیت نشدن قیمت ارز در بازار همچنان ادامه پیدا کند و بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، بعد از رسیدن قیمت پراید به 100میلیون تومان و نوسان شدید قیمت در بازار خودرو، شرایط خرید و فروش بسیار نابسامان شده است؛ اتفاقی که پیش‌بینی می شود تا تثبیت نشدن قیمت ارز در بازار همچنان ادامه پیدا کند و بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بازار آزاد در یکی دو هفته اخیر به دلیل نوسانات قیمت ارز و طلا تغییرات زیادی به خود دید. این در حالی است که برخی از خودروها در بازار تا 20میلیون تومان نیز افزایش قیمت داشته و دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند. این اتفاق زمانی در بازار خودش را نشان داد که تغییر قیمت پراید از 85میلیون به 100میلیون تومان استارت خورد و سرانجام از مرز 100میلیون تومان هم رد شد. 

اما افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد بیشترین تاثیر را روی محصولات ایران‌خودرو داشته است. هرچند محصولات سایپا نیز در بازار آزاد افزایش قیمت محسوسی را در این چند وقت اخیر به خود دیده‌اند، اما ضریب افزایش قیمت در خودروهایی مانند پژو206 تیپ 5، پژو207 دنده و اتومات ، پارس TU5، دنا معمولی و دنا پلاس بسیار بیشتر از مابقی خودروهای داخلی در بازار بود.

بازار خودرو برخلاف چند روز گذشته که روند افزایشی را دنبال کرده است، در معاملات دو روز گذشته با کاهش و ثبات قیمت برخی خودروها توانست از التهاب چند روز اخیر خود تا حدودی کم کند. در معاملات روز گذشته بازار خودرو،  پراید 131  با ثبت قیمت 100میلیون تومان در بازار آزاد توانست قیمت خود را مانند دو روز گذشته ثابت کند. 

همچنین در گروه محصولات پژو به ترتیب 206 تیپ2 با کاهش قیمت یک‌میلیون و 500هزار تومانی به 198میلیون تومان رسید، 206 تیپ5 با یک‌میلیون تومان کاهش از 251میلیون تومان به 250میلیون تومان رسید و همچنین 207 دنده‌ای با کاهش قیمت 3میلیون تومانی از 285میلیون تومان، به قیمت 282میلیون تومان معامله شد. بیشترین افزایش قیمت در بازار آزاد مربوط به خودرو جک S5 است که با افزایش قیمت 35میلیون تومانی از 690 میلیون تومان به 725 میلیون تومان در بازار آزاد رسیده است.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن