با عملکرد ضعیف فدراسیون ایران کرسی FIA از دست رفت

خبر کوتاه بود و غیر قابل باور، جمعه شب در مجمع سالیانه FIA یا همان فدراسیون بین المللی اتومبیل‌رانی تصمیمات تازه‌ای اتخاذ شد که تنها کرسی ایران در این فدراسیون، از دست رفت.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، به رسم سالیانه فدراسیون بین المللی اتومبیل‌رانی برای تعیین اعضای تازه کمیسیون و کمیته‌های زیرشاخه، مجمع این فدراسیون جمعه شب در پاریس فرانسه برگزار شد؛ ایران در طول 12 سال اخیر توانسته بود یک کرسی برای خود در FIA به دست آورد و آن‌هم در کمیسیون خودروهای کلاسیک بود، اما جمعه شب این مهم از ایران گرفته شد.

ماجرا از این قرار است که تا آذرماه سال گذشته، رامین صالح‌خو به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده و مطرح در فدراسیون بین المللی اتومبیل‌رانی و رئیس کمیته خودروهای کلاسیک فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی ایران به عنوان یکی از اعضای کمیسیون جهانی خودروهای کلاسیک منصوب شده بود اما پس از برکناری وی، از 25 آذرماه سال گذشته صفا احمدی جای او را به عنوان سرپرست کمیته خودروهای کلاسیک فدراسیون گفت.

جالب آن‌که مسئولان فدراسیون بین المللی اتومبیل‌رانی حضور صفا احمدی را به رسمیت نشناخته و برای مجمع سالیانه اخیر، دعوتی از احمدی به عمل نیاورده بودند و با توجه به این اتفاقات، مجمع سالیانه‌ای بدون دعوت نماینده‌ای از ایران برگزار شد؛ ماحصل این اتفاق تلخ، از دست رفتن کرسی دوازده ساله ایران فدراسیون ایران بود که باعث شد تا دیگر در کمیسیون جهانی خودروهای کلاسیک ایران نماینده‌ای را نداشته باشد.

عملکرد ضعیف فدراسیون ایران در طول یکسال اخیر برای انتصاب جانشینی مطمئن به جای صالح‌خو و عدم دیپلماسی لازم با فدراسیون بین المللی، بدون تردید عامل اصلی بروز این اتفاق تلخ برای رشته اتومبیل‌رانی کشورمان می‌تواند باشد؛ موضوعی که باید منتظر ماند و دید چه پاسخی مسئولان فدراسیون در قبال آن خواهند داشت و محمود صیدانلو چه دلایلی را برای این موضوع مطرح می‌کند. دلایلی که باعث شده است تا کمیته خودروهای کلاسیک فدراسیون ایران یکسال با سرپرست و بدون انتصاب مسئول مربوطه، اداره شود!

مجمع سالیانه فدراسیون بین المللی اتومبیل‌رانی سال آینده 11 دسامبر 2020 (21 آذر ماه 1399) در شهر مونیخ آلمان برگزار می‌شود که باید منتظر ماند و دید تا آن‌زمان آیا کرسی از دست رفته ایران دوباره به دست خواهد آمد یا خیر؟

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن