تهران و 4 کلانشهر دیگر سه روز قرنطینه شدند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره پیشنهاد اخیر سعید نمکی، وزیر بهداشت در خصوص منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس به نقل از تابناک، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد از حسن روحانی درخواست کرده که به علت شیوع بالای ویروس کرونا در ۵ کلانشهر مهم «تهران»، «کرج»، «مشهد»، «اصفهان» و «ارومیه» در سه روز تعطیلی پیش رو، در این شهرها منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام شود. رئیس‌جمهور نیز ضمن موافقت با این درخواست، آن را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده است.

اما این تصمیم به معنای قرنطینه است؟ کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص این پیشنهاد سعید نمکی به میزان گفت: براساس این پیشنهاد و در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا سفر از مبدا و مقصد این شهرها متوقف خواهد شد.

جهانپور با بیان اینکه مسئولیت اجرای این تصمیم با کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کرونا است، افزود: اجرای این پیشنهاد به کاهش شیوع کرونا و قطع زنجیره این ویروس کمک شایانی خواهد کرد.

وی در خصوص مطالبی که در خصوص قرنطینه این شهرها مطرح می شود عنوان کرد: به هیچ عنوان سفرهای درون‌شهری در این پیشنهاد مطرح نیست و بحث اصلی سفرهای برون‌شهری است.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن