تاریخچه مرسدس بنز | جهانی مدیون توست، ممنون مرسدس.

تاریخچه مرسدس بنز

تاریخچه مرسدس بنز، قسمت سوم.

بخش هفتم: چگونه همه چیز برای ماشین سواری دایملر در سال 1885 میلادی شروع شد.

ظهور اولین موتور سیکلت در جهان

بر اساس مدل ساعت پدربزرگ، گوتلیب دایملر و ویلهلم میباخ یک موتور کوچکتر تک سیلندر ساختند. برای اولین بار این موتور بر روی یک وسیله‌ای که از دوچرخه الهام گرفته شده و قاب چوبی تقویت شده داشت، نصب و استفاده گردید و از آن با عنوان Daimler Reitwagen  و یا ماشین سواری دایملر یاد می‌شود. گوتلیب دایملر در واقع موتور را به صورت عمودی در قاب چوبی نصب کرد. در تاریخ 28 اوت 1885، دایملر این وسیله را با مشخصات فنی و شماره DRP 36423 و ثبت نمود.

تاریخچه مرسدس بنز

بخش هشتم: چگونه همه چیز برای خودروی بنز در سال 1886 میلادی شروع شد.

ظهور اولین خودرو در جهان

موفقیت مالی کارخانه موتور بنز باعث حفظ ثبات و پایداری اقتصادی شرکت شد و این امکان را به صاحبانش داد تا گستره دید خود را نسبت به خودرو وسیع‌تر و بلند پروازانه‌تر کنند. اما از آنجایی که موتور دو زمانه آنها بیش از حد بزرگ و بسیار سنگین بود که بر یک وسیله نقلیه نصب شود، بنز همه تلاش‌ها و توجهاتش را به موتور با سیکل چهار زمانه معطوف ساخت. درست مانند گوتلیب دایملر و ویلهلم میباخ، او نیز می‌بایست راهی برای افزایش سرعت موتور پیدا می‌کرد و درست همانند مهندسان کانستانت، بر روی کنترل جرقه‌زنی و کنترل دریچه هوا تمرکز کرد. اگرچه سرعت موتور تولیدی آنها تنها 400 دور در دقیقه بود و به همین دلیل طراحی دایملر کارآمدتر بود، اما قدرت لازم برای رانندگی خودرویی بدون اسب را فراهم می‌کرد. کارل بنز توانایی‌های خود را در توسعه وسیله نقلیه نشان داد و به جای نصب موتور خود بر روی وسایل نقلیه موجود همانند کالسکه و سایر وسایل، خودروی مناسب خود را به عنوان یک ساختار مستقل، طراحی و عرضه کرد.

مونتاژ اولیه خودرو با یک موتور یک سیلندر افقی و بزرگ و یک چرخ فلایویل نصب شده به صورت افقی بود. بنز خودروی نوآورانه خود را با سه چرخ طراحی کرد زیرا از فرمان تک محوری موجود که در کالسکه‌ها استفاده می‌شد رضایت نداشت. تست این خودرو در اکتبر 1885 انجام شد. در تاریخ 29 ژانویه 1886، هنگامی که درخواست تجدیدنظر برای استفاده از “وسیله نقلیه با عملکرد موتور بنزینی” را به اداره ثبت اختراع امپراتوری ارائه داد، قدمی مهم در تاریخ حمل و نقل گذاشت. مشخصات اختراع به شماره DRP 37435 امروزه به عنوان گواهی تولد خودرو شناخته می‌شود و نام  اولین خودروی جهان را به خود اختصاص داده‌است.

تاریخچه مرسدس بنز

بخش نهم: چگونه همه چیز برای برتا بنز (همسر کارل بنز) در سال 1888 میلادی شروع شد.

اولین مسافرت یک خانم با وسیله نقلیه موتوری.

 برتا و کارل بنز در تاریخ 20 ژوئیه 1872 با یکدیگر ازدواج کردند. بنز بعدها در خاطرات خود می نویسد: “با این قدم، ایده آلیست در کنار من قرار گرفت، کسی که می‌دانست چه می‌خواهد. دستیابی یک وسیله کوچک و محدود به وسیله‌ای بزرگ، روشن و فراگیر.” حمایت همه جانبه برتا بنز از فعالیت‌های شوهرش یکی از عوامل کلیدی در موفقیت کارل بنز است. او اولین فردی است که برای سفرهای طولانی با خودروی موتوری بنزینی پیش قدم شد.

برای نشان دادن قابلیت روزمره ماشین به صورت عملی، برتا بنز به همراه پسرانش یوگن و ریچارد فاصله 100 کیلومتری از مانهایم تا فورتسایم را برای دیدار مادرش رانندگی کرد. وسیله نقلیه او سومین نسخه از “موتور ثبت اختراع شده” بود و مجهز به چرخ‌هایی (تایر) از جنس چوب و یک موتور قدرتمندتر نسبت به نسخ قدیمی موتور بود. انتخاب مسیری مناسب برای تبلیغ خودرو به یکی از دغدغه‌های برتا تبدیل شده بود. در نهایت این مسافرت از سپیده دم با راننده ماجراجو و بی‌پروای خود برتا بنز و پسرانش شروع شد و بعد از رسیدن به فورتسایم و توقف 5 روزه در آنجا، با بازگشت به سمت مانهایم با عبور از شهرهای برتن، بروخزال و شوتسینگن به پایان رسید. کلمه‌ای برای بیان و توصیف احساس برتا بنز پس از تحقق رویایش نمی‌توان متصور شد زیراکه او به یکی از بزرگترین اهداف خود و بشریت دست پیدا کرده بود. با این اقدام تمامی منتقدان از قابلیت اطمینان خودرو مطلع شدند و مسیر تولید انبوه خودروی بنزینی کارل بنز هموار گشت.

تاریخچه مرسدس بنز

جهانی مدیون توست، ممنون مرسدس. قسمت چهارم. کلیک کنید

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن