خرابی پمپ بنزین | رانندگی با مقدار سوخت کم چه آسیبی می‌تواند به خودرو بزند؟

خرابی پمپ بنزین خودرو

رانندگی با مخزن کم بنزین به این معنی است که پمپ به اندازه‌ای که برای کارکرد موثر نیاز دارد، روغن کاری نمی‌شود.

بسیاری از رانندگان عادت دارند که مخزن سوختی که رو به اتمام است رانندگی کنند اما آیا از بی خطر بودن این موضوع آگاهی دارند؟. این موضوع می‌تواند جالب باشد که بدانید با یک باک بنزین چه مسافتی را می‌توانید پیمایش کنید.

رانندگی با مخزن کم بنزین به این معنی است که پمپ به اندازه‌ای که برای کارکرد موثر نیاز دارد، روغن کاری نمی‌شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ماشین می‌تواند بیش از حد گرم شود و مشکلات مضر دیگری برای سیستم سوخت خودرو ایجاد کند.

خطرات رانندگی با سوخت کم چیست؟

وقتی متوجه شدید که نشانگر سوخت خودرو به پایین ترین حد رسید، باید باک خودرو را زودتر پر کنید. اگر بیش از حد با باک خالی رانندگی کنید، ممکن است آسیب جدی به خودرو وارد شود. پمپ بنزین سوخت را از باک به موتور می‌فرستد و این وظیفه را دارد تا همه چیز را خنک و روان نگه دارد، اگر به رانندگی با سطح سوخت پایین ادامه دهید، ماشین روغن کاری مورد نیاز را دریافت نمی‌کند و باعث می‌شود که موتور بیش از حد داغ شود که خطرات زیادی به دنبال دارد علاوه بر این، می‌تواند منجر به خرابی زودرس پمپ شود.

علاوه بر این، پمپ بنزین یک فیلتر نیز دارد که وقتی با باک خالی رانندگی می‌کنید، با سرعت بسیار بیشتری کثیف می‌شود. وقتی کثیفی و سایر زباله‌ها به ته مخزن راه پیدا می‌کنند، فیلتر می‌تواند مسدود شود یا سوخت کثیف را وارد کند که همچنین می‌تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند.

هنگامی که بنزین می زنید، آن از طریق یک صافی وارد پمپ بنزین می‌شود تا در نهایت به موتور پمپ الکتریکی راه پیدا کند تا شروع به خنک کردن وسایل کند. اگر این سوخت کم باشد، ماشین می‌تواند فقط با استفاده از هوا شروع به خنک شدن کند، به این معنی که بیشتر مستعد گرم شدن است.

به دلیل اختلاف دما، حتی ممکن است خوردگی در سیستم سوخت ایجاد شود که اگر این اتفاق رخ دهد موتور به درستی کار نخواهد کرد.  این به طور خاص برای خودرو‌های قدیمی که مخازن قلع دارند، بر خلاف مخازن مدرن که معمولا از پلاستیک ساخته می‌شوند، نگرانی ایجاد می‌کند.

وقتی ماشین سوخت نداشته باشد، باقیمانده‌ای که در مخزن است را استفاده می کند؛ این باقیمانده ثابت است که معمولاً با داشتن مخزن پر پنهان می‌شود. با این حال، هنگامی که به ته مخزن می‌رسید و تنها چیزی که باقی می‌ماند، باقی مانده است، می‌تواند فیلتر‌ها و پمپ الکتریکی شما را مسدود کند.

در نهایت به موضوعی که باید توجه داشت، گرفتگی فیلتر سوخت یا همان فیلتر بنزین است، چرا که رسوبات انتهای باک به داخل فیلتر سوخت رفته و آن را اشباع می‌کند و در صورتی که فیلتر سوخت به خوبی عمل نکند، موتور اسیب می‌بیند.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن