دولت مجوز واردات قطعات و لوازم یدکی خودرو را صادر کند

قطعه

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودروی تهران گفت: هرچند در شرایط کنونی با کمبود قطعه و لوازم یدکی در بازار مواجه نیستیم، اما برای حدود یک تا دو ماه آینده کسری و کمبود قطعات اجتناب ناپذیر است و در همین راستا خواسته ما از دولت، صدور مجوز واردات این اقلام است.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس به نقل از ایرنا، سید مهدی کاظمی افزود: طی هفته های گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا، اعضای اتحادیه تعمیرکاران باز بوده و خدمات ارائه می کردند، اما مشتریان پس از مراجعه به تعمیرگاه ها با تعطیلی عرضه‌کنندگان قطعات مواجه می‌شدند،  به همین دلیل شائبه کمبود قطعه در بازار به وجود آمد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی از بابت تامین قطعه وجود ندارد، گفت: بیش از 10 هزار عضو این اتحادیه از زمان سهمیه بندی بنزین با رکود مواجه شدند و به طور طبیعی قطعات کمتری به فروش می رفت، در ادامه بسته شدن صنوف ناشی از کرونا منجر به کاهش فروش قطعات و لوازم یدکی شد.

کاظمی بیان داشت: با این حال در یکی دو ماه آینده به دلیل کاهش یافتن واردات و همچنین نزولی شدن تولید قطعات و لوازم یدکی، با کمبود مواجه خواهیم شد و به همین دلیل از دولت می‌خواهیم به فوریت اجازه واردات به تاجران و واردکنندگان قطعات بدهد.

وی تاکید کرد: به این منظور، به دنبال ارز نیمایی یا 4200 تومانی نیستیم و فقط می خواهیم مجوز آن صادر شده و گمرک نیز اجازه ترخیص سریعتر قطعات و لوازم یدکی را صادر کند تا کمبودها را تامین و برطرف کنیم.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودروی تهران همچنین در خصوص کاهش شدید پروازها به کشورهای خارجی ناشی از کرونا، خاطرنشان کرد: عمده کمبود قطعات مربوط به خودروهای خارجی و کم تردد است که در این صورت همکاران ما حداکثر طی 15 روز از طریق امارات و سایر نقاط نسبت به تامین آنها اقدام می کنند.

کاظمی ادامه داد: برای خودروهای داخلی، از آنجایی که بیشتر قطعات آنها داخلی سازی شده و در کشور موجود است، فقط تعداد اندکی از قطعات باید وارد کشور شوند که بلافاصله پس از برداشته شدن محدودیت های پروازی نسبت به تامین آنها اقدام خواهد شد.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن