رونمایی از محصولات جدید ایران خودرو و سایپا توسط حسن روحانی

رونمایی از محصولات جدید ایران خودرو و سایپا توسط حسن روحانی

به مناسبت گرامیداشت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در حاشیه جلسه هیئت با حضور رئیس جمهور دکتر حسن روحانی سایپا و ایران خودرو از محصولات جدید خودرو رونمایی کردند . این 4 خودرو بزودی در سال آینده وارد بازار خواهند شد . 2 خودرو از شرکت سایپا و 2 خودرو از ایران خودرو در این مراسم حضور داشتند و به جز دنا پلاس توربو اتوماتیک برای اولین بار به طور رسمی رونمایی شدند .

پروژه k132 ایران خودرو، دنا پلاس توربو اتوماتیک، پروژه سدان  سدان از مگاپلتفرم ایرانی محصول سایپا، پروژه کراس اوور محصول سایپا  چهار خودرویی بودند که صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیئت دولت با حضور حسن روحانی  رونمایی شدند.

رونمایی از محصولات جدید ایران خودرو و سایپا توسط حسن روحانی
محصولات جدید سایپا

خودروهای جدید سایپا امروز توسط دکتر حسن روحانی رونمایی شدند

سایپا از محصول جدید خود که به عنوان جایگزین پراید مطرح می شود رونمایی کرد البته این خودرو در نمایشگاه های خودرو سال های گذشته رونمایی شده بود اما تفاوت امروز در بخش فنی خودروست . در ابتدا رهام قرار بود از پیشرانه برلیانس استفاده کند بعد از تحریم ها مذاکراتی با ایران خودرو برای قرار دادن پیشرانه EF7 روی رهام انجام گرفت که در نیمه راه به بن بست خورد . در ادامه سایپا به ناچار به سراغ موتور تیبا رفت و به کمک مختصصان اروپایی ، با تقویت موتور با توربو قدرت آن را به حدود 105 اسب بخار رساندند و این خودرو ملی بعد از کش و قوس های فراوان آماده عرضه به بازار شد .

رونمایی از محصولات جدید ایران خودرو و سایپا توسط حسن روحانی
پروژه K132

خودرو بعدی سایپا ، کراس اوور یا بهتر بگوییم مینی کراس اوور است که پیش تر قرار بود در نمایشگاه خودرو تهران امسال رونمایی شود اما با توجه به کنسل شدن نمایشگاه این خودرو تا رونمایی این خودرو به امروز موکول شده است . اطلاعات رسمی در مورد این خودرو موجود نیست اما باتوجه به منابع غیر رسمی این خودرو روی پلت فرم رهام سوار شده است و احتمالا از پیشرانه رهام نیز استفاده خواهد کرد .

محصولات جدید ایران خودرو توسط حسن روحانی رونمایی شد

محصول اول دنا پلاس توربو اتوماتیک که چندی پیش در مراسمی خط تولیدش افتتاح شد . اما گل سرسبد ایران خودرو پروژه K132 است . این خودرو بعد مشکلات گوناگون بوجود آمده بر سر راه تولید 301 ، طراحی شده است . تولید 301 با توجه به اخبار و منابع غیر رسمی انجام نخواهد شد و این خودرو روی پلت فرم 301 سوار شده است و قرار است در سال آینده وارد سبد محصولات ایران خودرو شود . این خودرو احتمالا از پیشرانه EF7 و همچنین پیشرانه جدید EF7 توربو اسپرت استفاده شود . از لحاظ قیمت و امکانات آن اطلاعات دقیق و رسمی در دست نیست اما با توجه به شرایط موجود قیمت این خودرو نمی تواند زیر 180 میلیون تومان باشد .

نظر وزیر صمت در مورد خودروهای جدید سایپا و ایران خودرو و برنامه های آتی آن ها :

طبق صحبت های وزیر صمت 90 درصد قطعات این خودرو در شروع تولید داخل سازی شده اند . این خودروها از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می برند .

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن