ریزش شدید قیمت خودرو امروز

بازار

یک روز پس از روز پرحاشیه بازار خودرو، برخی رسانه‌های ایران از ریزش قیمت خودرو خبر دادند. این رسانه‌ها مدعی شدند که مشاهدات میدانی آنها حاکی از ریزش ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی قیمت برخی از انواع خودرو است.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، قرار شد تا قیمت محصولات ایران‌خودرو ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد افزایش داشته باشد. علاوه بر این قیمت متعارف خودرو در کف بازار نیز همان قیمت تحویل خودرو درب کارخانه به اضافه حداکثر ۱۰ درصد شود.

عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم تاکید کرده است که اگر قیمت بازار بیش از سود ۱۰ درصدی باشد با متخلفان برخورد می‌شود. در همین زمینه برخی رسانه‌ها مانند ایسنا نیز از احتمال ورود نیروی انتظامی به بازار خودرو و ارز خبر دادند.

همچنین دیروز حسن روحانی، رییس جمهوری در تصمیمی غافلگیرکننده رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت را برکنار کرد و علت این برکناری را ناتوانی در کنترل بازار خودرو دانست. مجموعه این اتفاقات موجب شد که برخی رسانه‌ها مانند تسنیم، مهر و ایرنا امروز از ریزش قیمت خودرو گزارش دهند.

تسنیم در گزارشی به مشاهدات میدانی خود از بازار خودرو استناد کرده و از کاهش قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی خبر داده و نوشته است: پس از اعلام توافقات روز گذشته مسئولان در حوزه قیمت خودرو، امروز بازار خرید و فروش خودرو با ریزش عجیب قیمت‌ها روبه رو شده است، به عنوان نمونه پژو ۴۰۵ که پیش از این با رقم های ۱۴۰ تا ۱۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسید امروز با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۴۰ میلیون تومان به ۱۱۵ میلیون تومان رسیده است.

ایرنا هم در گزارش دیگری از کاهش قیمت خودرو خبر می‌دهد و می‌نویسد: امروز هر دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته قیمت بالای ۱۵۰ میلیونی یافته بود به کمتر از ۱۲۵ میلیون تومان رسیده و پژو ۴۰۵ بنزینی قیمتی کمتر از ۱۱۵ میلیون تومان دارد. همچنین در گروه خودروهای خارجی، افت ۱۰۰ میلیونی قیمت مزدا ۳ از بازار به گوش می‌رسد.

خبرگزاری مهر اما بدون استناد به قیمت مدعی شده است که امروز بازار خودرو مملو از فروشندگان بوده است و در مقابل خریداری به چشم نمی‌خورد. مهر نوشته است: از روز گذشته و با اعلام این روش‌های فروش از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بسیاری از افرادی که خودروها را برای فروش با نرخ بالا در پارکینگ‌ها نگه داشته بودند، را فروشنده کرده و حجم آگهی‌های درج شده برای فروش خودرو به شدت افزایش یافته است؛ به نحوی که حتی خودروهای صفر کیلومتری که تاریخ تولید آنها یکی دو سال قبل است هم، در میان آگهی‌های فروش دیده می‌شوند.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن