سالانه یک میلیون نفر به دلیل سوانح رانندگی دچار فقر شدید می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری دنده معکوس به نقل از فارس، محمد بخارایی دیروز در جشنواره ایمنی ترافیک که به مناسبت روز ملی حمل و نقل (۷اردیبهشت) برگزار شد، اظهار داشت:‌ «ایمنی راه‌ها نیازمند عزم ملی»‌ این مفهوم مهم‌ترینفلسفه نامگذاری امروز به عنوان روز ملی حمل‌ونقل است.

وی افزود: تعیین یک روز برای هم‌پیمانی کاربران و دست‌اندرکاران جاده در راستای بازشناسی اشتباهات منجر به وقوع سوانح، اقدامی مؤثر برای ایجاد اراده ملی در راستای مقابله با سوانح رانندگی است.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود: این حق هر کودک است که پدر و مادر خود را در تصادفات از دست ندهد و یا حق پدران و مادران است که فرزندان خود را در سوانح رانندگی از دست ندهند. 

بخارایی افزود: سالانه ۱۶ هزار نفر در سوانح رانندگی جان می‌بازند، ۳۵۰ هزار نفر مصدوم و معلول دائم می‌شوند، ضمن آنکه یک میلیون نفر هم به دلیل این سوانح دچار فقر شدید و کاهش درآمد می‌شوند.  این در حالی است که حمل‌ونقل برای توسعه و زندگی است نه برای کشته شدن و مجروحیت.

وی ادامه داد: ما دو جشنواره در حوزه هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای در سال‌های ۹۵ و ۹۷ برگزار کردیم و در سال ۹۸ هم امروز جشنواره ایمنی ترافیک برگزار شده است. 

بنابراین گزارش در این جشنواره از سه نفر به عنوان فداکاران مجلی تجلیل شد. اولین نفر یکی از کارکنان خدوم پلیس راهور بود که در گردنه خوش‌ییلاق زمانی که برف سنگین و کولاک رخ داده بود با همیاری همکاران خود به نجات جان سرنشینان خودروهای گرفتار در برف شتافته بودند.

همچنین دومین فردی که مورد تجلیل قرار گرفت یکی از کارکنان راهداری بود که زمانی که متوجه شده بود یک هواپیمای کوچک بر فراز آزادراه قزوین – رشت به دلیل از دست دادن موتور دچار شرایط اضطراری شده است، به سرعت مسیر آزاد‌راه را مسدود کرد تا در توقف خودروها این هواپیما بتواند در آزادراه به زمین بنشیند که خوشبختانه این هواپیما فرود موفقی داشت.

همچنین سومین فرد که به عنوان فداکار ملی تجلیل شد، فردی بود پس از آنکه متوجه می‌شود یک دستگاه اتوبوس به همراه مسافران تصادف کرده و مسافران امکان خارج شدن از اتوبوس را ندارند، به سرعت وارد عمل شده و با شکستن شیشه‌ها مسافران را از اتوبوس خارج کرد که ثانیه‌هایی بعد پس از خارج شدن همه مسافران اتوبوس شعله‌ور و منفجر می‌شود.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن