قیمت خودرو | افزایش قیمت و رکود در بازار خودرو، دنا پلاس ۷ درصد گران شد

مالیات قیمت خودرو

وضعیت بازار خودرو پس از انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی در حال گذر است که فعالان بر این باور بودند بعد از انتخابات در کنار ثبات در قیمت دلار، قیمت‌ها در بازار خودرو روند متعادل و کاهشی را خواهد داشت اما روند در دو هفته گذشته بر خلاف پیش‌بینی‌ها بوده است.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، خریداران بازار خودرو با این تصور که پس از انتخابات قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند در انتظار نتیجه انتخابات بودند اما نه تنها قیمت دلار کاهش نداشت و در هفته گذشته روند صعودی را طری کرده است و به همین دلیل در بازار خودرو تغییر محسوسی ایجاد نشده است و رکود در بازار خودرو همچنان ادامه دارد.

برخی از فعالان بازار خودرو عقیده دارند کاهش تولید برخی از خودروها را موجب افزایش قیمت آن‌ها در بازار شده است.

کاظم محمدی نیکخواه، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با سایت خبرخودرو درباره علل سیل تقاضا در قرعه کشی‌های سال جاری خودروسازان بیان کرد: نقدینگی سرگردان در دست مردم میزان تقاضا در قرعه کشی را افزایش داده است. به همین منظور بانک مرکزی باید با اتخاذ سیاست‌های صحیح این نقدینگی سرگردان را به سمت و سوی مطلوب خود هدایت کند که یکی از راهکارهای آن افزایش بهره بانک‌ها است، زیرا در حال حاضر با توجه به کاهش سود بانکی سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار مسکن، خودرو، ارز و عواملموثر دیگر اجتناب ناپذیر است.

نیکخواه با اشاره به اینکه رکود بازار خودرو تا زمان ثبات اقتصادی و تثبیت قیمت دلار ادامه دارد ،توضیح داد: زمانی امنیت اقتصادی در کشور ایجاد می‌شود که ثبات اقتصادی داشته باشیم تا سرمایه‌گذار با آسودگی خاطر سرمایه‌گذاری کند. لذا از دولت جدید انتظار داریم که زمینه برقراری امنیت و ثبات اقتصادی در کشور را فراهم کند.

افزایش قیمت خودرو

بر اساس قیمت‌های موجود در بازار خودروهای صفر و بنا بر اگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار و معاملات خودرو در بازار، لیستی از خودروهای صفر در محدوده ۲۵۰ میلیون تومان تا ۴۰۰ میلیون تومان تهیه شده است که با توجه به تغییرات قیمتی آن‌ها در یک هفته گذشته، تقریبا تمامی خودروها از یک تا هفت درصد افزایش قیمت را ثبت کرده‌اند.

دنا معمولی حدود پنج درصد، دنا پلاس حدود هفت درصد در یک هفته گذشته افزایش قیمت را ثبت کرده‌اند. پژو ۲۰۷i در کنار خودرو دنا با افزایش پنج درصدی همراه بوده که در بین خودروهای جدول زیر بیش‌ترین افزایش قیمت را ثبت کردند. پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ اتوماتیک افزایش قیمت چهار درصدی را تجربه کردند.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن