مشخصات کامل و رسمی دنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پلاس توربو اتوماتیک مشخص شد

دنا پلاس توربو اتوماتیک

مشخصات تیپ اولیه محصول جدید ایران خودرو با اسم طولانی دنا پلاس توربو اتوماتیک قرار داده شد. نکته جالب توجه خبری از تیپ های اعلامی L1 ، L2 ، L3 قبلی نیست. این خودرو با کد خودرو جدید ۷۰۷ و کد امکانات ۰۲ ارائه شده است. در واقع دناپلاس توربو اتوماتیک با کد ۷۰۷ شناخته می شود و سطح امکانات نیز با دو رقم بعدی تعیین می شود که این تیپ معرفی شده با کد ۰۲ می باشد‌. شنیده ها حاکی از آن بود که به حواله داران دنا پلاس اتوماتیک ، مدل توربو اتوماتیک تحویل شود و حالا امروز با ایران خودرو با قرار دادن مشخصات کامل مدل توربو این اخبار رنگ واقعیت پیدا کرده است‌‌. این خودرو از بابت مجوز‌های شماره‌گذاری مشکلی ندارد و تمامی مراحل را پشت‌سر گذاشته‌است و در حال حاضر تعدادی از این خودرو پلاک شده‌اند و در حال تست در خیابان‌ها و جاده‌های کشور هستند.

دنا‌پلاس توربو اتوماتیک، محصول جدید ایران خودرو از لحاظ فنی چگونه است؟

این خودرو از همان موتور آشنا‌ی مدل توربو بهره می‌برد. گیربکس این دنا‌پلاس توربو اتوماتیک همان 6 سرعته DAE که پیش تر اعلام شده بود خواهد‌بود. با استناد به سایت ایران‌خودرو شتاب این خودرو نسبت به مدل دستی 1 ثانیه افزایش داشته‌است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز قدری افزایش داشته‌است. در وب سایت ایران‌خودرو هنوز اطلاعاتی از وزن مدل توربو اتوماتیک اعلام نشده‌است. تفاوت دیگر مدل توربو اتوماتیک و دستی بحث استاندارد آلایندگی می‌باشد که در مدل اتوماتیک به یورو‌5 بهبود پیدا‌کرده‌است.

محصول جدید ایران‌خودرو، دنا‌پلاس توربو اتوماتیک از لحاظ امکانات چگونه است؟

چندی پیش سه تیپ از این خودرو با نام‌های L1، L2 و L3 معرفی شد. اما امروز با توجه به اطلاعات رسمی موجود در سایت ایران‌خودرو خبری از آن مدل‌ها نیست. در حال حاضر دنا‌پلاس توربو اتوماتیک در یک مدل معرفی شده‌است. این خودرو امکاناتی نظیر: سان روف ، ستون فرمان تلسكوپي(جمع شونده)، سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك، نمايشگر دماي محيط، بازكن قفل در صندوق عقب از داخل، سيستم قطع سوخت خودكار، سيستم كنترل بخار بنزين، چراغ‌ روز (Day Light)، دو عدد ایربگ،آينه هاي جانبي برقي، راهنمادار و تاشونده، دوربين ديد عقب ، امكان نصب صندلي كودك در صندلي عقب (Isofix)و … را داراست. تریم داخلی خودرو همانند مدل دستی تک رنگ و مخملی همراه با كف پوش موكتی با نوار قرمز رنگ خواهد بود. در بخش سیستم فرمان نیز در مدل اتوماتیک سیستم فرمان کمکی برقی که مجهز به كليدهای كنترلی سيستم صوتی و بلوتوث موبايل و كروز كنترل اضافه شده‌است.

قیمت و زمان عرضه دنا‌پلاس توربو اتوماتیک :

با توجه به شواهد موجود و عدم انتشار رسمی مشخصات دنا‌پلاس اتوماتیک، به احتمال خیلی زیاد حواله داران مدل تنفس طبیعی اتوماتیک باید با مدل توربو تبدیل انجام دهند. دعوتنامه‎‌های این گروه احتمالا اگر اتفاق خاصی نیفتد تا آخر خرداد صادر خواهد‌شد و شاهد حضورشان در خیابان‌ها در ائاخر تابستان خواهیم‌بود. در مورد قیمت با توجه به شرایط حاکم بر صنعت خودرو کشور عدد دقیقی را نمی‌توان پیش بینی کرد ولی قطعا از مدل دستی با یک اختلاف قیمت نه چندان زیاد عرضه خواهد‌شد. با توجه به ظاهر قابل خودرو، سطح امکانات مطلوب و از همه مهمتر بهره‌گیری از گیربکس شش سرعته اتوماتیک پیش‌بینی می شود استقبال بسیار خوبی از آن شود.

یک نظر

  1. باسلام.
    احتمال بنده اینه که تیپ 1و 2و3 فقط تحویل کسایی میشه که دنا پلاس توربو اتومات ثبت نام کردن که اولین سری تحویلش تیر1400و آخرین سری تا به امروز آبان 1400 هست. واین مدل که الان تو سایت میخوان تحویل بدن جایگزین موتور تنفس طبیعی هست.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن