پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور با سود ۱۸ درصد در فرابورس

جک

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران با اعلام این خبر که پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور از ششم خردادماه و به مدت سه روز کاری در بازار فرابورس آغاز می‌شود، عنوان کرد: موضوع انتشار این اوراق تامین سرمایه در گردش شرکت برای تامین قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو است که در سال جهش تولید، گامی اثرگذار برای تامین نقدینگی این کارخانه با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه است.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس به نقل از فرابورس ایران، ندا بشیری با بیان اینکه اوراق مرابحه یکی از مهم‌ترین ابزارهای تامین مالی در بازار مالی اسلامی شناخته می‌شود، تصریح کرد: این اوراق انواع مختلفی دارد و با دلایل گوناگونی نظیر تامین مالی و تامین نقدینگی، تشکیل سرمایه شرکت‌های تجاری و … منتشر می‌شود و قابل فروش در بازار ثانویه است.

او با اشاره به اینکه در اوراق مرابحه کرمان موتور مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال و تعداد کل اوراق منتشرشده 2 میلیون ورقه است، گفت: این اوراق در نماد «کرمان02» پذیره‌نویسی می‌شود و نرخ بهره آن 18 درصد و مدت این اوراق 36 ماه است که از تاریخ انتشار، سود آن هر شش ماه یک‌بار به حساب دارندگان این اوراق پرداخت خواهد شد.

صفر تا صد انتشار اوراق مرابحه

بشیری در مورد سازوکار خریداری و واگذاری اوراق مرابحه نیز توضیح داد: در اوراق مرابحه، شرکت «نهاد واسط» به نمایندگی از سرمایه‌گذاران، دارایی مورد نیاز «بانی» را خریداری می‌کند و به صورت نسیه و با قیمتی بالاتر به بانی می‌فروشد، همچنین بانی متعهد است بر اساس قرارداد مرابحه نسبت به پرداخت اقساط خود در زمان‌های تعیین‌شده اقدام کند.

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران عنوان کرد که این اقساط تحت عنوان سود اوراق مرابحه در زمان‌های مشخص به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود. همچنین در زمان سررسید اوراق، اصل مبلغ سرمایه‌گذاری که از طریق بانی برای تکمیل قرارداد مرابحه دریافت می‌شود، به حساب سرمایه‌گذاران واریز خواهد شد و در صورتی که بانی قادر به پرداخت به موقع تعهدات خود نباشد، ضامن موظف است پرداخت‌های مربوط را در زمان مشخص انجام دهد.

ارکان اوراق مرابحه کرمان موتور

او در ادامه با یادآوری اینکه شرکت کرمان موتور به عنوان بانی، اوراق مرابحه کرمان موتور را منتشر می‌کند، افزود: شرکت واسط مالی خرداد پنجم نیز به عنوان ناشر و به نمایندگی از سرمایه‌گذاران، اقدام به خرید قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو کرده و این قطعات را به صورت نسیه و با مبالغ بالاتر به شرکت کرمان موتور واگذار خواهد کرد.

به گفته بشیری، پس از جمع‌آوری وجوه ناشی از پذیره‌نویسی این اوراق، شرکت تامین سرمایه تمدن اقدام به بازارگردانی این اوراق خواهد کرد و در صورتی که بانی در فواصل مشخص قادر به انجام تعهدات خود نباشد، بانک تجارت به عنوان ضامن اوراق، برای پرداخت‌های لازم اقدام می‌کند.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن