پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پایانی آذر / نوسان قیمت خودرو متوقف می‌شود؟

قیمت خودرو

بازار خودرو در روزهای پایانی پاییز همچنان راکد است. با توجه به نوسان افزایشی قیمت برخی خودروهای داخلی خریداران عقب‌نشینی کرده‌اند. آیا روند افزایشی قیمت خودرو متوقف می‌شود؟

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، هفته گذشته خودروسازان قیمت خودروهای ایرانی را ۱۸ درصد افزایش دادند. آیا در روزهای پایانی آذر قیمت خودرو ایرانی ثابت باقی می‌ماند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودروهای داخلی در روز چهارشنبه( ۲۵ آذر ۱۴۰۰) اندکی افزایش داشته است.
قیمت پراید ۱۱۱ در بازار با افزایش دو میلیونی با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان معامله شد. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۶۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودرو تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ به نرخ ۲۰۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ دو با به قیمت ۲۷۲ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز با قیمت ۳۱۰ میلیون در بازار موجود است.

خریداران عقب‌نشینی کردند

یک کارشناس بازار خودرو با اشاره به وضعیت بازار گفت: بازار خودرو راکد است. با توجه به نوسان قیمت دلار خرید و فروش خودرو رونقی ندارد. پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایانی آذر بازار خودرو همچنان راکد باقی بماند.

عماد جعفری به تجارت‌نیوز توضیح داد: برخی فروشندگان قیمت خودرو را بیش از نرخ واقعی آگهی می‌کنند اما هنگام نوشتن قرارداد، خودرو با قیمت کمتری فروخته می‌شود. یعنی در این شرایط بازار، قدرت چانه‌زنی برای خریداران واقعی وجود دارد.

او ادامه داد: در روزهای پایانی آذر علاوه بر افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودروهای داخلی هیچ اتفاق جدید دیگری رخ نداده است. خودروهای ایرانی نیز با تخفیف به خریداران فروخته می‌شود.

جعفری اظهار کرد: با توجه به ابهامات از آینده مذاکرات و نوسان قیمت دلار فعلا خریداران از بازار خودرو عقب‌نشینی کردند. با این حال اما شرایط امروز فرصت مناسبی برای خرید خودرو است.

بنابراین گزارش، روز گذشته وزیر صمت در نشست هم اندیشی مدیران رسانه از ۹ برنامه برای تحول صنعت خودرو خبر داد که به نظر می‌رسد این برنامه راهبردی به همین زودی‌ها منتشر شود اما دقیقا جزئیات این برنامه مشخص نیست. پرونده واردات خودرو هم که همچنان مسکوت مانده. همین مساله باعث شده که خودروهای ایرانی اندکی نوسان افزایشی داشته باشند.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن