چراغ سبز مجلس به اظهارات متفاوت وزیر صمت

شرط جدید پیش فروش خودرو این بار برای خودروسازان

با عذرخواهی چند روز قبل وزیر صمت از مردم بابت کیفیت پایین خودروها، گمانه‌زنی‌هایی درباره تصمیمات جدید در حوزه واردات خودرو مطرح شده است. در همین حال، مجلسی‌ها نیز نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان نداده‌اند و می‌گویند که دست دولت در واردات خودرو باز است.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، وزیر صمت پنجشنبه گذشته از مردم بابت کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو عذرخواهی کرد.

علیرضا رزم حسینی اظهار کرد که در حوزه صنعت خودرو دچار عقب افتادگی هستیم و آن طور که باید در ساخت داخل پیش نرفته‌ایم، این رویه نتیجه تحریم‌هاست که نشان داد صنعت خودرو چقدر وابستگی به ارز دارد. او گفت: بابت خودروهای بی‌کیفیت از مردم عذرخواهی می‌کنم و شرمنده‌ایم که نتوانستیم برای مردم خودرو باکیفیت تولید کنیم.

پس از این اظهارات گمانه‌هایی در خصوص واردات احتمالی خودرو زده شد، مجلسی‌ها نیز نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان نداده‌اند و می‌گویند که دست دولت در واردات باز است، مجلس نیز آن را منع نکرده است.

مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد که دولت برای واردات خودرو نیازی به طرحی از سوی مجلس ندارد. مجلس واردات خودرو را ممنوع نکرده و دولت هر زمانی که بخواهد می‌توانند واردات آن را آزاد کند.

وی گفت: ما برای وارد کردن خودرو طرحی نداریم، اما در طرح کمیسیون که طی هفته‌های آینده به صحن می‌رود موضوع واردات تکنولوژی برای بهبود کیفیت مطرح است.

یوسف داودی، دیگر عضو این کمیسیون نیز می‌گوید: بحث واردات خودرو در مجلس مطرح است و نظرات مثبت و منفی برای آن وجود دارد. برخی از نمایندگان نیز پیشنهاد واردات داده‌اند. مجلس نیز طرحی برای حوزه خودرو دارد که احتمالا در هفته آینده بررسی نهایی آن انجام می‌گیرد.

بهزاد رحیمی، دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن نیز از اعمال نظارت بیشتر و ارتقا کیفیت در طرح کمیسیون خبر داد و گفت: خودروسازها باید براساس انتظارات و استانداردهای مردم خودرو تحویل دهند نه این که چون تقاضا زیاد است هر خودروی بی‌کیفیتی را به مردم بفروشند.

به گفته او، همچنین اعتراضات زیادی نسبت به افزایش قیمت سایپا و نحوه قرعه‌کشی وجود دارد که باید بررسی شود.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن