چری آریزو‌۵ توربو با گیربکس دستی بزودی به بازار می‌آید

آریزو 5 توربو


به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، به تازگی عکسی در رسانه‌های خودرویی چینی دست به دست می‌شود که از وبسایت رسمی اعلام مصرف سوخت خودروهای چینی برداشته‌شده‌است. این عکس مصرف سوخت آریزو‌۵ توربو به صورت استاندارد را نشان می‌دهد، در بخش گیربکس همانطور که مشاهده می‌کنید، اشاره به گیربکس دستی شده‌است. شاید با توجه به استقبال خوب مردم ایران از آریزو‌۵‌ توربو اتوماتیک مدیران‌ خودرو برای جذب طیف بیشتری از جوانان سراغ مدل دنده دستی آریزو‌۵ توربو برود.

برای اطلاع از قد بلند جدید ام وی ام اینجا را بخوانید

خودرو جدید گروه خودروسازی بم چگونه خودرویست ؟


آریزو‌۵ در بازار چین با موتور تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری با حداکثر قدرت حدود ۱۱۶ اسب بخار که هم با گیربکس ۵ سرعته دستی و CVT قابل خریداریست. مدل توربو اتوماتیک آریزو‌۵ در سال ۲۰۱۷ در بازار چین تولیدش متوقف شده‌است. کد موتور ذکر شده در عکس همان کد موتور توربو استفاده شده در آریزو‌۶ می‌باشد که در ایران نیز با گیربکس CVT موجود است. مصرف سوخت ذکر شده برای آن ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است که رقم قابل قبولیست.
این خودرو در نمای ظاهری ساختار کلی و زبان طراحی حال حاضر خود را حفظ می‌کند و فقط انتظار می‌رود که در بعضی قسمت‌ها برای ایجاد تفاوت ظاهری با مدل‌های قبلی و ایجاد حس اسپرت بعضی المان‌های ظاهری تغییراتی را تجربه کند.
در نمای داخلی نیز تغییرات زیادی نخواهد‌داشت. تریم داخلی خودرو مشکی خواهد‌‌بود و پنل های کرومی و طرح فلز جای جای خودرو استفاده خواهد شد‌. این خودرو برای جذب طیف جوانان به سمت خودش طراحی می‌شود پس در نمای خارجی و داخلی باید از المان‌های طراحی به روز، جوان پسند و با انرژی بالا استفاده شود. به زودی اطلاعات بیشتری از این خودرو در اختیارتون می گذاریم.
در بازار ایران با توجه به موفقیت نسبی آریزو ۵ توربو اتوماتیک و همچنین حضور رقبایی مانند دناپلاس توربو دنده ای و در آینده مدل های توربو پلاس دنده ای ، حضور این خودرو می‌تواند بازار خودروهای توربو و جوان پسند را در ایران داغ تر کند. اگر این خودرو وارد بازار ایران شود قطعا قیمتی کمتر از مدل اتوماتیک خواهد داشت.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن