چه امکاناتی روی سایپا ۱۵۱ آپشنال یا وانت پراید تعبیه شده است ؟

سایپا 151 آپشنال


سایپا ۱۵۱ یا همان وانت پراید که در بازار غیر رقابتی ایران بسیار پرطرفدار شده است . سایپا نیز با اضافه کردن واژه آپشنال ، امکانات اندکی به آن اضافه کرده و با قیمتی بالاتر عرضه می شود . از زمان عرضه تا حتی در زمان صدور دعوتنامه که حدود ۱۰ روز پیش ارسال شد خبر رسمی از امکانات اضافه شده به آن منتشر نشده بود اما گمانه زنی ها در مورد آن ادامه داشت .

اختلاف قیمت فاحش سایپا 151 معمولی و آپشنال :


در روز ۱۴ اردیبهشت ماه دعوتنامه سایپا ۱۵۱ آپشنال صادر شد که در مقایسه با مدل معمولی چیزی نزدیک به ۱۶ میلیون اختلاف داشت . مدل معمولی ۱۵۱ با قیمت کمی بیش از ۴۰ میلیون تومان و مدل آپشنال با قیمت ۵۶ میلیون تومان قیمت گذاری شده است . در پشت این اختلاف فاحش قیمت دو مدل ، باید اختلاف این دو خودرو هم قابل توجه باشد . در ادامه به بررسی این اختلافات می پردازیم .

سایپا 151 آپشنال آیا ارزش خرید بیشتری نسبت به مدل معمولی دارد ؟

سایپا 151 آپشنال

برای اطلاع از آخرین قیمت خودروها اینجا کلیک کنید


وقتی به پسوند آپشنال دقت می کنیم یعنی خودرو یک سری آپشن اضافی باید داشته باشد ولی وقتی اختلاف قیمت مدل معمولی و آپشنال را می بینیم حدس می زنیم شاید بروزرسانی از لحاظ فنی هم داشته باشیم . سناریو اول درست است یعنی از لحاظ فنی مدل آپشنال نیز از همان موتور M13 سایپا با حجم حدود ۱۳۰۰ سی سی با حداکثر قدرت ۷۱ اسب بخار بهره می برد .
طبق گفته رسمی شرکت سایپا بطور کلی ۱۱ تفاوت در بخش داخلی و امکانات بین مدل آپشنال و مدل معمولی وجود دارد . این آپشن ها به صورت آنلاین در خط تولید سایپا مونتاژ می شود .
امکانات اضافه سایپا ۱۵۱ آپشنال :
۱. کف پوش اتاق بار
۲. سیستم هشدار دهنده
۳. آینه برقی راهنما دار
۴. تریم داخلی مشکی رنگ
۵. سنسور دنده عقب
۶. زیرپایی سه بعدی
۷. دوربین دید عقب
۸. رینگ اسپرت
۹. صندلی چرم
۱۰. سیستم صوتی مولتی مدیا
۱۱. رول بار

برای اطلاع از آخرین قیمت خودروها اینجا کلیک کنید

بهتر بود سایپا در معرفی سایپا 151 آپشنال چه کاری انجام می داد ؟


سایپا ۱۵۱ آپشنال چه در زمان ثبت نام چه در زمان صدور دعوتنامه اش هیچ خبری در مورد امکانات اضافه شده به آن وجود نداشت و یک سری حدس و گمان با توجه مدل های آپشنال دیگر سایپا زده می شد این مدل اتفاقات که یک خودرو که هیچ اطلاعاتی از آن به مشتری چه در زمان ثبت نام چه در زمان صدور دعوتنامه داده نمی شود و در واقع مشتری در موقع تحویل خودرو با دیدن خودرو خود سوپرایز می شود و چند دقیقه ای در موقع تحویل در حال جستجو برای پیدا کردن بروزرسانی ها و امکانات اضاف شده است فقط و فقط در ایران اتفاق می افتد که فارق از قیمت عجیب این خودرو و اختلاف فاحشش با مدل معمولی ، به خودی خود قابل هضم نیست . در مورد این ۱۶ میلیون تومان اضافه هم بهتر بود شرکت سایپا به صورت شفاف اعلام می کرد هرکدام از آپشن ها چقدر هزینه برای خریدار دارد و برای جلب رضایت مشتری و ایجاد حس انتخاب در مدل های آپشنال ، بهتر بود سایپا این ۱۱ آپشن را به صورت انتخابی برای هر مشتری با دریافت هزینه اش نصب می کرد .

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن