گیربکس دستی تولید داخل ایران‌خودرو و نیروی محرکه روی چه خودرو‌هایی نصب خواهد شد ؟

رانا‌پلاس

از زمان ورود مهندس فرشاد مقیمی در اواخر تابستان سال گذشته بحث داخل‌سازی قطعات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. یکی از اهداف شرکت نیز بعد افزایش تیراژ تولید ، داخل‌سازی هرچه بیشتر قطعات و عدم نیاز به تامین‌کنندگان قطعه خارجی بود. در همین راستا عملیات تولید گیربکس داخلی و ملی آغاز شد. اواخر سال گذشته طی مراسمی از این گیربکس دستی جدید رونمایی شد. نکته جالب توجه در این رونمایی این بود که این گیربکس روی خودرو سمند نصب شده‌بود و امکان تست رانندگی را داشت .

مهندس فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو دیشب در گفتگوی ویژه خبری اعلام کردند که به زودی در سال جاری این گیربکس روی محصولات جدید ایران‌خودرو مانند رانا‌پلاس و دنا نصب خواهد شد. در ادامه افزودند تا پیش از این فقط گیربکس سری BE پژو را تولید می کردیم، اما امسال اولین گیربکس ساخت داخل را در بازار عرضه خواهیم کرد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک
دنا پلاس توربو

این گیربکس که با همکاری مرکز تحقیقات ایران‌خودرو و نیروی محرکه طراحی و ساخته شده است، شش سرعته می باشد که با نصب آن روی خودروهایی مثل رانا‌پلاس و دنا می‌تواند از لحاظ شتاب و کشش خودرو بسیار مفید باشد و آن را افزایش دهد و همچنین با نصب این گیربکس مصرف سوخت نیز به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت. از همه مهم‌تر سرنشینان آرامش بیشتری خواهند داشت و صدای تولیدی موتور مخصوصا در سرعت‌های بالای 100 کیلومتر‌ بر ساعت بواسطه‌ی کم شدن دور‌موتور، کاهش خواهد‌یافت.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن