خانه قیمت خودرو اون یا این تفاوت فنی ساندرو و استپ وی چیست؟

تفاوت فنی ساندرو و استپ وی چیست؟

علاوه بر تفاوت‌های ظاهری کمی که این دو خودرو دارد، همیشه این سوال برای خریداران مطرح بوده که آیا تنها تفاوت این دو خودرو مربوط به ظاهر آنهاست یا تفاوت‌های فنی هم با یکدیگر دارند. و اینکه آیا این تفاوت‌های توجیه کننده قیمت بالاتر استپ وی است؟

در این مقاله به تفاوت‌های فنی این دو خودرو می‌پردازیم.

موتور استفاده شده در این دو خودرو یکی است.

استپ‌وی و ساندرو

فرق بین ساندرو و استپ‌وی

به صورت کلی دو خودروی رنو ساندرو و رنو استپ‌وی (و یا در حقیقت رنو ساندرو استپ وی) تفاوت‌های جزئی دارند که در بخش‌های زیر خلاصه می‌شود:

– ابعاد خودرو
– تفاوت در ظاهر خارجی خودرو
– سیستم تعلیق
– گیربکس دستی
– و به تبع قیمت

در این مقاله به بررسی موارد فنی شامل سیستم تعلیق و گیربکس دستی می‌پردازیم.

تفاوت سیستم تعلیق رنو ساندرو و ساندرو استپ وی

فنرهای به کار رفته در رنو ساندرو استپ‌وی مشابه با فنرهای به کار رفته در رنو ساندرو و رنو تندر ۹۰ است اما کمک فنرهای استفاده شده متفاوت بوده و امکان جابجایی آنها وجود ندارد. این تغییرات در جلوبندی و همچنین سیستم اکسل عقب استپ وی دیده می‌شود. در واقع فنر و کمک فنر رنو ساندرو مشابه کمک فنرهای به کار رفته در رنو تندر ۹۰ است ولی آن چیزی که در رنو ساندرو استپ وی به کار گرفته شده است با این دو متفاوت است.

این به آن دلیل است که ارتفاع رنو استپ وی از سطح زمین نسبت به ساندرو اندکی افزایش پیدا کرده و به سبب ایجاد عملکرد بهتر در سطوح ناهموار و دارای پستی و بلندی، تغییرات عمده‌ای به چشم می‌خورد.

تفاوت سیستم انتقال قدرت رنو ساندرو و ساندرو استپ وی

هر دو خودرو در دو مدل جعبه دنده دستی و جعبه دنده اتوماتیک در بازار خوردوی کشورمان عرضه شدند. جعبه دنده اتوماتیک به کار رفته در رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی همان جعبه دنده DP2 است که در رنو تندر ۹۰ نیز نصب شده است. اما جعبه دنده دستی به کار گرفته شده در رنو ساندرو استپ وی دو تفاوت عمده با جعبه دنده دستی رنو ساندرو دارد که عبارتند از:

– این گیربکس فاقد گردگیر در پلوس سمت چپ می‌باشد.
– محل اتصال کابل دسته دنده در این مدل گیربکس متفاوت است.

با مکانیزم مورد استفاده در سیستم کلاچ مدل دستی رنو ساندرو از نوع سیمی است اما در مدل دستی رنو ساندرو استپ وی از نوع هیدرولیکی استفاده شده است.

همچنین رنو استپ وی در موارد زیر نیز تفاوت‌هایی را با رنو ساندرو دارد:

– پلوس سمت چپ و راست
– دسته دنده
– کیت کلاچ
– مکانیزم تعویض دنده

آیا این تفاوت‌ها توجیه کننده قیمت بالاتر استپ وی است؟

تبدیل ظاهری ساندرو به استپ‌وی بسیار راحت بوده وتنها با تعویض مواردی مانند دستگیره بیرونی درب‌ها، قاب پشت آینه‌های بغل، نوار بالای جلو پنجره، فلاپ روی گلگیرها، رکاب و سپر‌های جلو و عقب، باربند سقفی و برچسب روی درب‌های جلو قابل انجام است.

اما اگر موارد ظاهری را کنار بگذاریم این دو خودرو تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند و این تفاوت‌های اصلا توجیه کننده قیمت بیشتر استپ‌وی نخواهد بود.

تفاوت‌های جزئی اصلاً توجیه کننده قیمت بیشتر استپ‌وی نیست.

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن

خروج از نسخه موبایل