خانه اخبار ساینا‌ آپشنال | مشخصات فنی کامل ساینا‌ آپشنال یا ساینا پلاس+ کاتالوگ

ساینا‌ آپشنال | مشخصات فنی کامل ساینا‌ آپشنال یا ساینا پلاس+ کاتالوگ

مدل جدید ساینا با اضافه‌شدن یک سری امکانات جدید به صورت رسمی در وب‌سایت سایپا قرار‌گرفت. در این مدت سایپا انواع مختلفی از ساینا و کوییک را که با یکدیگر اختلافات بسیار اندکی دارند معرفی کرده‌است. با این همه مدل از ساینا و کوییک، تشخیص این مدل‌ها از هم بسیار سخت شده‌است. این خودرو توسط سایپا با نام ساینا آپشنال معرفی می‌‌شود ولی استیکر کناری و … حکایت از ساینا‌پلاس دارد. این دو اسمی بودن اوایل درد‌سرساز بود به طوری‌که وقتی اولین‌بار صحبت از پلاس و آپشنال به میان‌آمد، طوری برداشت شد که با دو خودرو، با نام‌های ساینا پلاس و ساینا آپشنال طرف هستیم که بعدها مشخص شد که هر دو از یک خودرو سخن می‌گویند. این موضوع در مورد نسخه پلاس تیبا صندوقدار و هاچبک هم صدق می‌کرد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های تیبا پلاس اینجا بخوانید

ساینا پلاس یا ساینا آپشنال از لحاظ ظاهری چه تفاوت‌هایی با ساینا معمولی دارد؟

ساینا پلاس یا ساینا آپشنال از لحاظ ظاهری چه تفاوت‌هایی با ساینا معمولی دارد؟


ساینا پلاس از بسیاری از جهات مانند نسخه پلاس پدر خود یعنی تیبا پلاس می‌باشد. در ساینا پلاس مانند تیبا پلاس، زیر سپر‌ها مشکی شده ‌و استیکر ساینا پلاس روی درب جلو نصب شده‌است ‌. چراغ‌های جلو به مانند کوییک ، دارای تم تیره رنگ است. نکته بعدی در نمای ظاهری دستگیره‌های درب آسان باز‌شو ( Easy Open ) که پیش‌تر فقط روی مدل اتوماتیک ساینا و همچنین کوییک استفاده می‌شد، نصب شده‌است. اتفاق خاص دیگری در بیرون خودرو رخ نداده، فقط آپشن رینگ اسپرت آلومینومی که این روز‌ها خیلی آپشن سفارشی که نه، آپشن هم به حساب نمی‌آید به سفارش خریدار می‌تواند در نمایندگی بر‌روی خودرو نصب شود.

امکانات و تجهیزات اضافه‌شده در ساینا پلاس چه خواهد‎‌بود؟


در داخل خودرو مانند تیبا پلاس، سیستم مولتی‌مدیا با همان سبک در بالاترین بخش پنل میانی نصب شده‌است که از لحاظ برنامه‌نویسی و شکل و شمایل تم‌ها کاملا مشابه تیبا پلاس می‌‌باشد.
از دیگر امکانات داخلی ساینا پلاس به موارد زیر می‌توان اشاره‌کرد:
۱-نمایشگر ۷ اینچی لمسی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای با قابلیت اتصال به تلفن‌همراه
۲- سنسور پارک و دوربین دنده عقب
۳- تریم داخلی چرم مصنوعی مشکی
۴- شیشه‌های کناری و عقب دودی
۵- کف‌پایی و کف‌پوش صندوق عقب سه بعدی چرمی
۶- سیستم ضد‌سرقت یا ایموبلایز ارتقا‌یافته
۷- غربیلک‌ فرمان جدید D‌تایپ با قابلیت کنترل سیستم صوتی
۸- آینه های جانبی برقی
۹- شیشه بالابر جلو وعقب برقی

آیا ساینا پلاس یا ساینا آپشنال از لحاظ فنی تغییراتی را تجربه کرده‌است؟


در بخش فنی نیز از همان موتور M15 آشنا و قدیمی طبق معمول که با حجم ۱۵۰۰ سی‌سی و حداکثر قدرت ۸۷ اسب‌بخار استفاده شده‌است. این قدرت ناچیز از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ‌های جلو متصل می‌شود. سایپا به تازگی با همکاری مگاموتور توانست برای موتور M15 استاندارد آلایندگی یورو‌5 را بگیرد. در پی این تغییرات علاوه‌بر کاهش مقدار گاز‌های آلاینده خروجی، مصرف سوخت این موتور قدیمی نیز کاهش پیدا کرده‌است.اما در کاتالوگ ساینا پلاس، استاندارد آلایندگی موتور این خودرو را یورو‌4 ذکر کرده‌است.

تمام تغییراتی که سایپا روی موتور M15 انجام داد تا استاندارد آلایندگی یورو‌5 را بگیرد را اینجا بخوانید

قیمت ساینا پلاس چقدر خواهد‌بود؟


قیمت ساینا آپشنال یا ساینا پلاس حدود ۹۱ میلیون تومان در نظر گرفته شده‌است. این خودرو بزودی در کنار برداران خود وارد بازار خواهد‌شد و سبد محصولات سایپا متنوع‌تر از قبل خواهد‌بود.

کاتالوگ رسمی سایپا برای ساینا آپشنال یا ساینا پلاس:

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن

خروج از نسخه موبایل