خانه اخبار قیمت دناپلاس توربواتوماتیک با نظر خبرگان منتخب شورای رقابت تصویب شده است

قیمت دناپلاس توربواتوماتیک با نظر خبرگان منتخب شورای رقابت تصویب شده است

بنابراعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، قیمت‌گذاری محصولات جدید این خودروساز ازجمله دناپلاس توربواتوماتیک طبق نظر تیم تخصصی قیمت‌گذاری شورای رقابت بوده و قیمت فروش محصول (۲۵۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان) براساس دستورالعمل این شورا تدوین و ابلاغ شده است.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، مستندات بهای تمام‌شده محصولات ایران‌خودرو برای شورای رقابت به‌عنوان متولی قیمت‌گذاری خودرو ارسال شده و این شورا پس از ارزیابی و اعلام نظر متخصصان قیمت‌گذاری و تایید سازمان حسابرسی، قیمت محصول را تصویب کرده است.

این فرآیند در دو مرحله و براساس درخواست شورای رقابت با انجام کلینیک تخصصی با حضور خبرگان منتخب شورای رقابت و همچنین با ارسال مستندات و مدارک و صورت ریزهزینه و کنترل و تایید همه مدارک توسط حسابرس مستقل در دستور کار این شورا قرار گرفته، ایران‌خودرو نیز ابلاغیه مصوب شورای رقابت را دریافت و اجرایی کرده است.

ازسوی‌دیگر، طبق مصوبات کمیته خودرو، فروشنده می‌تواند تا سقف ۵۰‌درصد از قیمت محصول را به‌عنوان پیش‌پرداخت دریافت کند، درصورتی‌که هنگام ثبت‌نام وجه دریافتی به‌عنوان ۵۰ درصد از قیمت فروش خودرو مطرح نشده است.

بنابراین ادعای برخی مشتریان مبنی‌بر این‌که براساس مبلغ پیش‌پرداخت قیمت خودرو باید ۱۶۰میلیون تومان باشد، منطقی به نظر نمی‌رسد.

همچنین تغییرات نرخ ارز و بهای تمام‌شده تولید محصول با توجه به افزایش روزانه قیمت مواد اولیه، افزایش بهای محصول را قابل پیش‌بینی کرده است.

هرچند داخلی‌سازی کامل تولید محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو با همکاری سازندگان داخلی در دست اقدام است، اما درحال‌حاضر بخشی از تولیدات به‌ویژه در بخش مواد اولیه و قطعات های‌تک از منابع خارجی تامین می‌شود و ارزبری آن اجتناب‌ناپذیر است. محصول دناپلاس اتوماتیک نیز به‌دلیل برخورداری از امکانات مطابق خودروهای روز جهانی از این قاعده مستثنا نیست. 

بدون نظر

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن

خروج از نسخه موبایل