تسلای چینی ، خودرو آینده نگرانه ی چینی Xpeng X7 وارد کار زار رقابت می شود

تسلا چینی

آشنایی با کمپانی Xpeng :

کمپانی Xpeng در سال 2014 در گوانجو چین افتتاح شد . عمده فعالیت این شرکت تولید و توسعه خودرو های برقی و برقی می باشد . این شرکت با همکاری مدیران ارشد کمپانی گک ساخته پرداخته شده است . این خودروساز اولین محصول برقیش که یک کراس اوور بود در نمایشگاه لاس وگاس در سال 2018 در معرض عموم قرار داد . مدل X7 دومین خودرو تولیدی این شرکت می‌باشد که یک سدان که از نظر قابلیت های فنی حرف های بسیاری برای گفتن دارد .

نمای بیرونی Xpeng X7 :

تسلای چینی ، خودرو آینده نگرانه ی چینی Xpeng X7 وارد کار زار رقابت می شود
نمای جلو Xpeng X7


در نمای بیرونی طراحی خودرو شبیه خودروهای برقی می باشد و بسیار آینده نگرانه می باشد . برای هماهنگی نمای عقب و جلویش شمایل چراغ های عقب و جلو بسیار مشابه هم طراحی شده است . چرا غ های جلو و عقب دو تکه طراحی شده اند و بر این موضوع که با یک خودرویی متعلق به زمان حال نیست روبرو هستیم تاکید دارد .

در نمای کناری نکته جالب توجه دستگیره های در مخفیست که بسیار زیبا طراحی شده و با شخصیت این خودرو هم خوانی دارد ولی در عین حال نقطه ضعف این بخش طراحی قدیمی آینه های کناری می باشد که با ویژگی های آینده نگرانه ی آن سنخیت دارد و اثر منفی روی این خودرو گذاشته است . در کل با یک چهار در کوپه با طراحی به روز و جوان پسند طرف هستیم که قطعا می تواند هم در بازار چین و هم در بازار های هدف کمپانی موفق ظاهر شود .

نمای داخلی Xpeng X7 چگونه است ؟

تسلای چینی ، خودرو آینده نگرانه ی چینی Xpeng X7 وارد کار زار رقابت می شود
تسلای چینی ، خودرو آینده نگرانه ی چینی Xpeng X7 وارد کار زار رقابت می شود
نمای داخلی Xpeng X7


در نمای داخلی مشابه دیگر خودروهای امروزی یک صفحه نمایشگر بزرگ در بالای کنسول میانی نصب شده که در آن می توان از قابلیت های X7 استفاده کرد . این بخش هم بسیار شبیه خودروهای برقی و خودران مثل تسلا ساخته و پرداخته شده است . درکل همان فلسفه خودروهای خودروان نیز در فضای داخلی رعایت شده یعنی خودرو فاقد دکمه می باشد و همه چی با لمس صفحه نمایشگر کنترل می شود و تا جایی که شده طراحی جلو داشبرد بسیار ساده و فاقد هرگونه آلایش و خطوط شکسته و عجیب و غریب می باشد.

قابلیت فنی Xpeng چیست ؟


در بالاترین مدل قابلیت حرکت بیش از ۷۰۰ کیلومتر را در هر بار شارژ را دارد . این #خودرو با طول بیش از ۴ متر و ۸۰ سانتی متر از لحاظ ابعاد مناسب برای خانواده ها و سفر هاست . این خودرو در چهار مدل از لحاظ مسافتی که می تواند طی کند تقسیم بندی می شود ، مدل پایه ۵۵۰ کیلومتر ، مدل بعدی حدود ۵۷۰ کیلومتر ، مدل بعدی ۶۶۰ کیلومتر و فول ترین مدل بیش از ۷۰۰ کیلومتر‌ را با هر بار شارژ می‌تواند طی کند که بسیار مناسب سفر است . از ویژگی‌های جالب توجه X7 در حدود نیم ساعت باتریش از ۳۰ به هشتاد درصد می رسد و با حدود 10 دقیقه شارژ می توان مسافت 120 کیلومتر را طی کند . نکته جالب توجه آن این است که می توان X7 را به صورت دو دیفرانسیل سفارش داد .

تسلای چینی ، خودرو آینده نگرانه ی چینی Xpeng X7 وارد کار زار رقابت می شود

در مدل فول موتور برقی می تواند بیش از ۴۳۰ #اسب_بخار قدرت تولید کند که رقم قابل قبولیست و شتاب صفر تاصدش 4.3 ثانیه است . مدل P7 دارای ۱۴ دوربین ، 12 سنسور مافوق صوت و 5 رادار موجی سرتاسر خودرو برای رانندگی به صورت اتوماتیک و همچین برای پارک اتوماتیک می باشد . سیستم اختصاصی شرکت ایکسپنگ ، در بخش رانندگی اتوماتیک با نام Xpilot ، روی P7 نصب شده است .
این خودرو در چهار مدل از حدود قیمت ۳۲ هزار دلار تا حوالی ۵۰ هزار دلار متغیر است .

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن