بازار لنت را با رفع ممنوعیت واردات، سامان دهید

ممنوعیت واردات لنت ‌ترمز سبب شده بسیاری از دارندگان خودروهای لوکس با مشکل جدی مواجه شوند. بسیاری از صاحبان این خودروها از لنت ‌های داخلی استفاده نمی‌کنند و معتقدند برای خودروهای میلیاردی آن‌ها باید لنت ‌های با کیفیت خارجی استفاده شود.

در همین زمینه یک فعال بازار لنت می‌گوید: «بحث باز شدن یا باز نشدن واردات لنت ‌ترمز، قصه جداگانه و متفاوتی است. با آزاد شدن واردات، یکسری اتفاقاتی رخ می‌دهد و با بسته ماندن آن، اتفاقات دیگری. نظر من اما آزاد شدن واردات است. چرا که درچنین شرایطی در درجه نخست، بین تجار رقابت شکل می‌گیرد و جنس باکیفیت با قیمت مناسب‌تری ارائه خواهد شد.»

این فعال بازار لنت که خواست نامی از وی برده نشود، درخصوص اهمیت رفع ممنوعیت واردات لنت می‌افزاید: «از طرف دیگر با باز شدن واردات، یک تولیدکننده انگیزه‌ پیدا می‌کند که وارد این رقابت شود و تلاش می‌کند در این رقابت به‌سطح بالایی برسد و رتبه‌ خوبی کسب کند.»

وی می‌گوید: «درواقع تولیدکننده مجبور می‌شود کیفیت محصولات خود را افزایش دهد و به‌هر قیمتی که شده دانش و تجهیزات خود را به‌روز و مدرن‌ کند. ضعف‌ها و معایب تولید خود را به‌حداقل برساند و حتی اگر بتواند آن را برطرف کند.»

این فعال بازار با بیان اینکه با آزاد شدن واردات، تولیدکننده خواه‌ناخواه به‌چالشی کشیده می‌شود که مجبور می‌شود کالای خود را با کیفیتی رقابتی تحویل مصرف‌کننده بدهد، می‌افزاید: «با این کار تولیدکنندگان در قیمت‌گذاری محدود می‌شوند و مجبورند کالا را با قیمت مناسب و شاید تا اندازه‌ای با حاشیه سود پایین‌تر عرضه کنند.»

وی تاکید می‌کند: «درواقع هیچ‌کارخانه‌ای با تولید با کیفیت محصول ضرر نخواهد کرد و با آزاد کردن واردات، تولیدکننده می‌تواند حاشیه‌سود را مقداری کاهش دهد و وارد چرخه رقابت شود. در این حال بیشترین برد نصیب مصرف‌کننده نهایی خواهد شد.»

این فعال بازار لنت با اشاره به‌اینکه با آزاد کردن واردات، محصولات برندهای مختلف و با کیفیت‌ و با قیمت‌های مناسب پیش روی مصرف‌کننده قرار داده می‌شود، تصریح می‌کند: «دراین حال مصرف‌کننده می‌تواند ارزان‌ترین لنت را با حداقل کیفیت یا گران‌ترین آن را با کیفیت بالا، بنابر توان و نیازش تهیه کند.»

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن