پیش‌فروش ۵ محصول ایران خودرو آغاز می‌شود

شرط جدید پیش فروش خودرو این بار برای خودروسازان

گروه صنعتی ایران خودرو، طرح پیش‌فروش پنج محصول خود را با موعد تحویل یک ساله، از روز شنبه ۲۳ مرداد، به مدت سه روز آغاز می‌کند.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، در طرح پیش فروش این شرکت، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود.

مشتریان نهایی برای ثبت‌نام و واریز وجه پس از انجام قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهادهای ناظر تعیین می‌شود.

مراسم قرعه‌کشی سه شنبه ۲۶ مرداد در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار می‌شود. این مراسم از طریق صفحه ایران خودرو در آپارات و سایت اینترنتی این شرکت پخش خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند در زمان مقرر، به سایت اینترنتی فروش محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

قرعه‌کشی ایران‌خودرو حذف نشد

در حالی که شرکت سایپا، قرعه‌کشی و شرایط فروش را از عرضه برخی محصولات خود حذف کرده، این اتفاق هنوز برای ایران‌خودرو رخ نداده است.

این در حالی است طرح جدید پیش فروش محصولات سایپا، بدون محدودیت و قرعه‌کشی از روز دوشنبه، ۱۸ مرداد آغاز شد. این طرح از ساعت ۱۰ صبح فردا دوشنبه ۱۸ مرداد آغاز شده است و به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد. به محض تکمیل ظرفیت هر یک از محصولات مشمول، شرایط فروش غیر فعال می‌شود.

چندی پیش، احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان گفته بود با توجه به اینکه قیمت محصولات سایپا در کارخانه با بازار یکی شده، طرح قرعه‌کشی برای برخی از محصولات سایپا حذف شده است و اگر قیمت محصولات ایران خودرو با کارخانه یکی شود، قرعه‌کشی برای این کارخانه هم حذف می‌شود.

به گفته او اکنون شاهد تفاوت قیمت در مدل‌های مختلف هستیم و تا زمانی که اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار از بین نرود، رانت به وجود می‌آید و دلالی در بازار به رشد خود همچنان ادامه می‌دهد. روش‌های بهتری برای حذف دلالان وجود دارد اما متاسفانه از تجربه گذشته استفاده نمی‌شود.

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: باید خودرو در حاشیه بازار به فروش رود تا اختلاف قیمت‌ها کم شود و قیمت خودرو در حاشیه بازار و کارخانه تک نرخی شود. اکنون اگر از سال گذشته تاکنون قیمت خودرو افزایش یافت، به دلیل قیمت‌گذاری دستوری است که اثرات آن به خودروساز می‌رسد.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن