آمار کلی فروش‌های فوق‌العاده ایران‌خودرو تا مرحله یازدهم:

خط تولید ایران‌خودرو

ایران‌خودرو از اواخر بهار سال ۹۹ با توجه به آشفته بازار خودرو و ایجاد شکاف عمیق بین قیمت کارخانه‌ای و قیمت بازار اقدام به فروش خودرو‌های خود با سبکی جدید کرد.
به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، بزرگترین چالشی که در بحث فروش که بر سر راه خودروسازان قرار داشت نحوه انتخاب مشتریان بود در آن زمان با توجه به عدم توازن در عرضه و تقاضا، متقاضیان زیادی خودرو صفر از خودروسازان طلب می‌کردند اما با توجه به تحریم‌ها خودروسازان توانایی پاسخگویی به نیاز این مشتریان را نداشتند. بعد از جلسات مختلف و هم اندیشی‌های گوناگون مقرر شد تا به سر و سامان رسیدن بازار فروش‌های ایران‌خودرو و سایپا به صورت قرعه‌کشی برگزار شود.
مدل جدیدی از فروش خودرو که تا به آن روز تعریف نشده‌بود، رونمایی شد. این سبک از فروش با نام فروش فوق‌العاده رونمایی شد در این نوع فروش مشتریان بعد از قرعه‌کشی انتخاب می‌شدند و در ادامه با پرداخت کل مبلغ خودرو پس از حداکثر ۹۰ روز خودرو‌ها را تحویل می گرفتند. البته در ایران‌خودرو تا به امروز بیشتر خودرو‌ها در حدود 40 روز تحویل مشتریان شده‌است. ایران‌خودرو و سایپا مبلغ یک میلیون تومان از قیمت خودرو را از خریداران بابت در رهن بودن سند اخذ نمی‌کرد و در نهایت یک سال بعد خریداران می‌توانند با پرداخت آن سند خودرو را آزاد کنند.
در این مطلب مروری آماری به یازده مرحله فروش فوق العاده ایران‌خودرو داریم. در جدول زیر آمار کامل تعداد ثبت‌نام کنندگان و ظرفیت هر مرحله به تفکیک جمع‌آوری شده‌است .


در ادامه در جدول دوم نیز به صورت جداگانه آمار خودرو‌های فروخته شده در تمام مراحل را جمع‌آوری کردیم‌:

این مطلب بعد از هر دفعه بروز‌رسانی خواهد‌شد

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن