آپکو در مسیر پیشرفت + پیام مدیر عامل به مناسبت روز خبرنگار

چندیست که اخبار متنوع و گسترده از آپکو و برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های متعدد، جسته گریخته به گوش می‌رسد که حاکی از روشن شدن موتور این شرکت بعد از سالها خواب زمستانه است.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو) ، در سال 1386 با هدف ایجاد و توسعه کسب و کار و ارائه خدمات آپشن استاندارد و مورد تایید گروه صنعتی ایران خودرو و محصولات سفارشی تاسیس شد.

حیطه فعالیتهای این شرکت شامل ایجاد تغییرات و انجام بهینه سازی، تولید و عرضه انواع خودروهای سفارشی، فروش قطعات آپشن، ارائه خدمات مهندسی و نصب تجهیزات سفارشی، بهینه سازی قوای محرکه و بدنه(tuning) به منظور افزایش توان و مطلوبیت خودرو ، مبتنی بر اصول مهندسی و فناوری های نوین در حوزه خودروهای سفارشی و ارائه خدمات فروش و پس از فروش تخصصی است.

خواب زمستانه آپکو

بعد از دوران طلایی و اوج آپکو در دهه 80 و تولید نمونه خودروهایی با برند “سایانا” که میتوانست به تنوع در بازار خودرو رونق دهد، با شروع دهه 90، گویی آپکو کم‌کم عنان مدیریت و توسعه از کف داد و گوشه نشین شد. با وجود پتانسیل‌های بالا در این شرکت و امکان تغییرات گسترده، چه در طراحی داخلی و نمای خارجی و چه در موارد فنی و موتوری، کم‌کم این شرکت کنار گذاشته شد و عملاً تبدیل به شرکت فروش قطعات آپشن گشت.

شرکتی که در زمان شروع به کار خود هدف‌هایی نظیر ایفای نقشی مانند شرکت ای‌ام‌جی برای مرسدس را داشت، در دهه 90 کاملاً با بی‌توجهی مواجه شده بود.

بعد ازگذشت چند سال و بی‌خبری کامل از آپکو، چندیست که اخبار متنوع و گسترده از آپکو و برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های متعدد، جسته گریخته به گوش می‌رسد که حاکی از روشن شدن موتور این شرکت بعد از سالها خواب زمستانه است. در این راستا می‌توان به فیس لیفت دو خودروی تارا و دنا پلاس و ارائه آنها در نمایشگاه تیونینگ امسال اشاره داشت که با وجود دارا بودن نواقصی در اجرای طرح‌ها، می‌تواند نویدبخش توسعه و پیشرفت و بازگشت به دوران اوج آپکو باشد.

آپکو تا دیر نشده فکری به حال تارا کند

از نمونه‌های بسیار خوب این تغییرات، فیس لیفت خودروی تازه وارد ایرانخودرو، یعنی تاراست. تارا که چندیست به بازار معرفی شده، طبق نظرات و کامنت‌های مشتریان و همچنین دنبال کنندگان پیج اینستاگرام رسانه دنده معکوس و بازخوردهای مرتبط با این خودرو، اصلاً با اقبال عمومی مواجه نشده و ضعف در طراحی خارجی این خودرو، می‌تواند بازار این خودروی ایرانی تازه وارد را به مخاطره بیندازد.

حال که آپکو در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته‌است، انتظار می‌رود که با اعمال تغییرات بیشتر و مهندسی‌تر در زمینه طراحی خارجی و داخلی و همچنین تغییرات فنی و موتوری، بیش از پیش به سفارشی‌سازی این محصول اهتمام ورزد و آپشن‌ها و تغییرات بیشتری به دلخواه مشتری بر چهره این خودرو نه چندان دلربا انجام دهد تا این خودرو قبه خودروی محبوب تبدیل گردد.

با وجود تلاش‌های ملموس و حرکت این شرکت به سمت درآمدزایی و خارج شدن از انزوا، هنوز راه زیادی تا تحقق اهداف این شرکت باقیست، راهی که هم می‌تواند به بهبود محصولات حال حاضر شرکت ایرانخودرو، چه از نظر طراحی داخلی و خارجی و چه از نظر تقویت و تغییر موارد فنی محصولات کمک کند تا علاوه بر دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده این شرکت، رضایت مشتریان را نیز به دنبال داشته باشد.

پیام مدیر عامل آپکو به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، مدیر عامل شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو در پیامی به‌ مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد، ضمن ارج نهادن به جایگاه برجسته خبرنگاران، اظهار کرد:
روز خبرنگار فرصتی مغتنم به منظور ارج نهادن به مقام والای قلم و توجه بیش از پیش به نقش بی بدیل رسانه به عنوان مهم ترین و کارآمدترین ابزار در رسیدن به توسعه و پیشرفت پایدار و همه جانبه کشور عزیزمان ایران است.


به گزارش اداره ارتباطات آپکو ، متن پیام تبریک جناب مهندس حسن جلینی به مناسبت روز خبرنگار به این شرح است:
بسم ا… الرحمن الرحیم
ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ
سوگند به نون و قسم به قلم و آنچه خواهند نگاشت.
روز خبرنگار فرصتی مغتنم به منظور ارج نهادن به مقام والای قلم و توجه بیش از پیش به نقش بی بدیل رسانه به عنوان مهم ترین و کارآمدترین ابزار در رسیدن به توسعه و پیشرفت پایدار و همه جانبه کشور عزیزمان ایران است.

این روز فرصتی گرانبها برای پاسداشت و تقدیر از تلاش های افراد فرهیختگانی است که رسالت و مسئولیت خود را در روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه تعریف می کنند. شایستگانی که با وجود همه سختی ها و مرارت ها در قبال جامعه، کشور وصنعت احساس وظیفه می کنند و به عنوان چشمان بیدار جامعه، نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود را به خوبی ایفاء می کنند.

بدون شک دستیابی به اهداف کلان کشور و به ویژه صنعت آپشن جز در سایه توجه ویژه به رسانه و اصحاب رسانه میسور نمی باشد.
این روز را به خبرنگاران که سربازان خط مقدم آگاهی بخشی، اطلاع رسانی موثر و شفافیت بدون محدویت هستند تبریک عرض کرده سربلندی روز افزون را برای همه ی اصحاب رسانه از خداوند منان مسئلت می کنم.

یک نظر

  1. جون مادرتون چراغ عقب تارا رو عوض کنید ایران خودرو واقعا چ فکری کرده انقدر زشت و بدترکیب چراغ تولید کرده پشت تارا ادم کور میشه

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن