احتمال از سر گیری طرح ترافیک از هفته آینده

طرح ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:​ در صددیم از روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده طرح ترافیک با تغییراتی در زمان آن عملیاتی شود.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:​ در صددیم از روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده طرح ترافیک با تغییراتی در زمان آن عملیاتی شود.

سید مناف هاشمی گفت: ما هم اکنون در همه نقاط تهران به جز محدوده مرکزی به لحاظ ترافیک وضع مساعدی داریم، اما در محدوده مرکزی تهران به سبب حضور اصناف و کارکنان دولت مشکلاتی ایجاد شده است.

وی افزود: ما دیروز طرح خود را در وزارت کشور برای هماهنگی هر چه بیشتر خدمت آقای ذوالفقاری معاون وزیر کشور ارائه کردیم که این طرح مشترکی میان شهرداری تهران، شورای شهر و راهور است و چندین بار روی این طرح چکش کاری صورت گرفت و مشکلات آن بسیار کمتر شده است و بنا داریم ساعت طرح ترافیک اصلاح شود، مثلا اگر قبلا ۶ ونیم صبح تا غروب بود ساعت آن از ۸ تا ۱۶ شود که اگر کارکنان دولت قبل از ۸ صبح بیایند مشمول طرح نمی‌شوند و چون قبل از ساعت ۱۶ هم خارج می‌شوند باز مشمول نخواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:​ حتی مقرر شد دوربین‌ها شهروندان عادی را هم نگیرد و خروج را آزاد کردیم تا دوربین‌ها ثبت تخلف نکنند و شرایط قیمت را هم ۵۰ درصد و ۷۰ درصد تخفیف در نظر گرفتیم تا بتوانیم جلوی سفر‌های زائد را بگیریم و سفر‌های ضروری انجام شود.

هاشمی افزود: البته به هیچ عنوان نباید بار ما در حوزه اتوبوسرانی و مترو بیشتر شود هر چند که ما پیش بینی ۵ تا ۱۰ درصدی افزایش بار ترافیکی اتوبوسرانی و مترو را داریم، اما با این وجود می‌توانیم در حد استاندارد‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا و ستاد تهران، فاصله گذاری‌ها را رعایت کنیم.

وی گفت: در این ایام در محدوده مرکزی تهران که شاهد ترافیک بسیار زیادی بودیم حتی اتوبوس‌های ما هم امکان تردد نداشتند و در برخی ساعات بین ۷۵ تا ۹۲ درصد بار ترافیکی نسبت به مدت مشابه هفته‌ها و سال قبل اضافه شده است و بالاخره ما باید با این تصمیم مشکلات ساکنان این منطقه را هم حل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره زمان اجرای دقیق این طرح افزود:​ تلاش ما این است که از ابتدای هفته آينده هم موضوع ماسک و هم طرح ترافیک را انجام دهیم و جلسات بسیار زیادی در این روز‌ها داشته ایم تا طرح با مشکلات بسیار کمتری اجرا شود.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن