از تحویل خودرو به نمایندگان مجلس اطلاعی نداریم

سازمان حمایت

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در پایان این گفتگوی رادیویی از تحویل خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط وزارت صمت اظهار بی‌اطلاعی کرد.

یکشنبه هفته گذشته روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از تحویل خودروی دنا پلاس اتومات توسط مجلس شورای اسلامی به نمایندگان متقاضی خبر داده بود که این خبر با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

البته ماجرا وقتی بیشتر افکار عمومی را به خود جلب کرد که دو روز بعد نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت «من برای رفتن به مناطق کوهستانی و روستایی شاسی بلند می‌خواهم، اگر این ماشین را بفروشم با ۴۰۰ میلیون تومان اضافه هم نمی‌شود شاسی بلند خرید».

عباس تابش درباره گرانی مواد پتروشیمی و مشکلات اقصادی تولیدکنندگان در این حوزه گفت: پتروشیمی در بورس عرضه می‌شود و با بالاترین قیمت به فروش می‌رسد و ما با استناد قانون حق دخالت در این فرایند را نداریم اما در صورت مشاهده کاهش عرضه مثل پرونده فولاد تنها می‌توانیم از طریق پرونده سازی و ارجاع آن به سازمان تعزیرات این مسئله را پیگیری کنیم.

اخیرا رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی و دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از افزایش ۱۳۰ تا ۱۵۰ درصدی قیمت مواد پتروشیمی و در پی آن افزایش هزینه‌های بسته بندی صنایع غذایی در ماه‌های اخیر خبر داده و گفته بود که وقتی صنایع مادر مثل پتروشیمی، فولاد، برق و غیره به صورت بی رویه افزایش قیمت داشته باشند روی صنایع دیگر هم تاثیر می‌گذارد. بنابراین قطعاً یکی از دلایل افزایش قیمت‌ کالاهای مختلف در ماه‌های اخیر همین است و دلیل دیگر هم نوسانات نرخ ارز.

وی افزود: بر اساس اصلاح قانون صنفی در سال ۱۳۹۲ و محدود شدن اختیارات نظارتی، من بارها از دولت خواستار تغییر قانون سازمان حمایت بودم اما تا به این لحظه جوابی دریافت نکردم و از طریق حجت الاسلام رئیسی درخواست کردم تا دادستان نیز در کنار ما قرار گیرد و به ما در کنترل این شرایط کمک کند.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن