از خودروسازی فردا چه خبر

مورد خودرو جدید گروه خودروسازی فردا ، فردا SX6

در اواسط سال گذشته و طی جلسه‌ای که رسانه دنده معکوس با گروه خودروسازی فردا برگزار گردید، این خودروساز خبر از ورود سه خودروی جدید با برند اختصاصی فردا داد.

این در حالی بود که در آن زمان با توجه به شرایط و وضعیت صنعت خودرو، قرار بود اولین محصول در آذرماه ۹۸، دومین محصول در اسفند ۹۸ و سومین محصول در اوایل سال ۹۹ عرضه شود که با توجه به اعمال تحریم ها و مشکلات پدید آمده برای صنعت خودروسازی ایران، طبق معمول این زمان بندی با تاخیری چند ماهه مواجه شد و اولین محصول گروه خودروسازی فردا در اوایل اسفند ۹۸ رونمایی گردید و مشتریان با قیمت قطعی و تحویل فوری امکان خریداری را داشتند.

روند کاری این خودروساز تازه وارد متفاوت بود. برخلاف خیلی از خودروسازان که از چند ماه قبل از تولید اقدام به پیش فروش می‌کنند این کار را انجام نداد و تا زمانی که تولید خودروها به تیراژ مناسب نرسید، هیچ نوع فروشی ترتیب داده نشد.

لازم به ذکر آنکه در جریان پیش فروش‌های خودروها در یکی دو سال گذشته شاهد مال باختگان متعددی بوده‌ایم که از شرکت های خصوصی نوپا اقدام به پیش خرید خودرو کرده و با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

معمولاً مشتریان به خودرو خریداری شده نرسیده‌اند و سرانجام کار به دادگاه رسید، دسته‌ای دیگر از مشتریان با تاخیر زیاد به خودرو خود رسیدند و از همه عجیبتر مشتریانی بودند که با تاخیر چندین ماهه خودرویی تحویل گرفتند که به دلیل عدم صدور مجوز شماره گذاری، امکان داشتن پلاک برای آن وجود نداشت و خریداران هر روز مجبور به دیدن خاک خوردن خودرو در پارکینگ خانه بودند تا مجوزهای لازمه صادر شود. این درواقع به این معنی است که شما خودرویی ندارید.

تمام این اتفاقات باعث تشدید موج نارضایتی بسیاری از مشتریان شد و این خودروسازان با مدیریت ضعیف و دادن وعده و وعیدهای فراوان توخالی به مشتریان، باعث بی اعتماد شدن مردم به خودروسازان خصوصی شدند.

اواخر سال ۹۸ خودرو فردا SX6 توسط رسانه ی خودرویی دنده معکوس برای اولین بار در ایران معرفی شد. این خودرو در آن زمان با قیمت حدود ۳۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی قابل خریداری بود که طبق صحبتی که با مسئولین گروه خودروسازی فردا انجام شد، استقبال از این خودرو با توجه به امکانات قابل قبول و شیوه فروش فوری که مورد اعتماد مردم بود، قابل قبول ارزیابی شد.

با توجه به تصاویر دریافتی از خط تولید این خودروساز در سمنان ، همه چیز تقریبا طبق برنامه پیش می‌رفت و خودروها کم کم آماده تحویل می‌شدند. اما در اواخر اسفند و شیوع ویروس کرونا این پروسه با تاخیر مواجه شد.

طبق آخرین گفتگوها با مسئولین گروه خودروسازی فردا و پیگیری روند پیشرفت کار، از لحاظ مجوز شماره گذاری مشکلی بر سر راه SX6 نیست و با باز شدن مراکز شماره گذاری این کار در اسرع وقت انجام خواهد شد.

همه چیز در مورد خودرو جدید خودروسازی فردا ، فردا SX6

طی این گفتگو زمان پیش بینی شده توسط خودروسازی فردا، خودروی جدید بازار با نام “فردا SX6” در کمتر ده روز دیگر با پلاک تحویل خریداران خواهد شد.
در ادامه این خودروساز زمان عرضه‌ی دومین محصول خود یعنی “فردا SX5” را خرداد ماه اعلام کرده که البته این پیش بینی در صورت تداوم شرایط فعلی بوده و شاهد عرضه دومین محصول این خودروساز در اواخر بهار ۹۹ خواهیم بود.

همه چیز در مورد خودرو جدید خودروسازی فردا ، فردا SX5

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن