ایرانخودرو | برنامه‌های توسعه ایران خودرو

شرط جدید پیش فروش خودرو این بار برای خودروسازان

برنامه‌ریزی‌های ایران خودرو برای توسعه محصولات داخلی در کنار ارتقای محصولات فعلی، خبر از فصلی نو در خودروسازی کشور می‌دهد.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، در مراسم افتتاح خط تولید تارا اتوماتیک، بخشی از برنامه مدون و گسترده توسعه ای ایران خودرو معرفی شد که قصد داریم در سه بخش به مرور این برنامه جامع بپردازیم.

۱- افزایش تعداد محصولات با برند ملی ایکو

۲- توسعه قوای محرکه تولید داخل

۳- توسعه و تولید انواع گیربکس های دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک

ایران خودرو قصد دارد تا ۵ محصول با برند ایکو برپایه پلت فرم مشترک خود معرفی نماید که اولین محصول IKP1-K132 یا همان تارا می باشد که بنا به برنامه ریزی های انجام شده در سال ۱۴۰۰ معرفی و به بازار عرضه شد. ۴ محصول دیگر و زمان عرضه آنها در شکل زیر مشخص است.

در گام دوم ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال ۱۴۰۰ برخی از محصولات موجود در خط تولید را بهبود بخشد. در اوایل سال جاریشاهد عرضه گسترده هایما S۷ پلاس به عنوان اولین خودروی بهبود یافته از سوی ایران خودرو بودیم. رانا پلاس و سورن پلاس نیز در سال قبل رونمایی و به بازار عرضه شدند. در اواخر تابستان امسال نیز رانا پلاس پانوراما با گیربکس شش سرعته دستی به عنوان دومین خودروی بهبود یافته خانواده محصولات رانا پلاس وارد بازار شد. اما خودروهایی که ایران خودرو قصد دارد تا پایان امسال از آنها رونمایی کند به شرح زیر است:

۱- وانت آریسان جدید (آریسان ۲)

۲- دنا پلاس با گیربکس شش سرعته دستی و گیربکس نیمه اتوماتیک (AMT)

۳- پژو ۲۰۷ دو رنگ با گیربکس شش سرعته اتوماتیک

۴- تارا اتوماتیک

۵- خودروی K125

۶- نمونه اولیه تارا برقی

۷- رانا پلاس پانوراما با گیربکس نیمه اتوماتیک AMT

اما برنامه توسعه ای ایران خودرو برای ارتقای محصولات تولیدی به همینجا ختم نمی شود. بنا به اعلام مدیرعامل ایران خودرو، پروژه هایی برای به روزآوری محصولات جاری خود طی چهار سال آینده را در دست اقدام دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

۱- پروژه جایگزینی محصولات پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ با محصولات برند داخلی 

۲- پروژه سورن و سمند جدید

۳- پروژه دنا و دنا پلاس جدید

۴- پروژه رانا جدید

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن