این روزها بازار واقعاً چه خبر است و آیا قیمت خودرو پس از عید گران می‌شود؟

بازار

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، برخلاف اطلاع رسانی بعضاً مقرضانه برخی رسانه‌ها و اعلام افزایش قیمت خودرو در روز گذشته، بعد از افت قیمتی دیروز، بازار به شدت دچار رکود است. از آنجایی که طرح بستن مراکز پلاک تهران و خیلی از شهرهای ایران وارد دستور کار ستاد ملی مبارزه با کرونا شده است، با اجرای آن عملاً هفته آتی معامله‌ای انجام نخواهد شد و بازار به تعطیلات خواهد رفت.

گول بالا و پایین رفتن قیمت‌ها را نخورید

همچنین امروز ایرانخودرو به صورت رسمی اعلام کرد که روز چهارشنبه 21 اسفندماه آخرین روز کاری این کارخانه در سال 98 است و بعد از همه پرسنل این شرکت به تعطبلات خواهندرفت. با این اعلام رسمی، پیش‌بینی می‌شود که همتای این خودروساز یعنی شرکا سایپا و زیرمجموعه‌های آن نیز از روز شنبه هفته آتی تعطیل شود که این خود مزید بر علت برای تعطیلی بازار خودروست.

اما در خصوص بازار بعد از تعطیلات عید می‌توان گفت که شیوع ویروس کرونا میزان تقاضا برای خرید خودروهای شب عید را کاهش داد که در نهایت منجر به تعدیل قیمت خودروها شد. چندی پیش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به وضعیت تولید خودرو گفت که به دلیل تشدید تحریم‌های بین‌المللی، توقف خطوط خودروهای چینی و کاهش واردات قطعات چینی تیراژ تولید خودروها کاهش یافت.

در گذشته میزان تولید خودروی خودروسازان به دو هزار دستگاه می‌رسید و این در حالی است که در ماه‌های پایانی سال میزان تولید خودروها به هزار و ۶۰۰ دستگاه رسیده است. حال آیا با این شرایط قیمت خودرو پس از عید ارزان می‌شود؟

آیا قیمت خودرو پس از عید ارزان خواهد شد؟

در اسفند ماه نشانه‌هایی از کاهش قیمت خودرو پس از عید دیده نمی‌شود. با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار داریم و خودروسازان نیز در تامین قطعات دچار مشکل هستند به نظر می‌رسد که گروه‌های خودروسازی نیز پس از عید با کاهش تولید رو به رو و نتوانند نیاز مردم را تامین کنند.

بنابراین زمانی که عرضه خودرو کاهش پیدا می‌کند قیمت خودرو در بازار به ناخواسته گران می‌شود. ما معتقدیم نشانه مثبتی مبنی بر ارزان شدن قیمت خودرو در سال ۹۹ وجود ندارد.

کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت ارز از دلایلی است که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سال آینده با افزایش قیمت دلار رو به رو هستیم. همچنین قیمت مواد اولیه و سایر کالاها نیز بر اساس نرخ ارز تعیین و تکلیف می‌شود چنانچه قیمت دلار گران شود قیمت خودرو نیز گران خواهد شد.

یک نظر

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن