تشکیل کمیته ویژه بررسی تغییر قیمت خودرو

بازار خودرو

مدیرکل ستاد تنظیم بازار با تشریح مصوبات جدید ستاد تنظیم بازار از لزوم بررسی بیشتر وضعیت بازار خودرو و مرغ خبر داد و گفت: با محوز ستاد تنظیم بازار، نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل مسافری تا عادی شدن شرایط کرونا با افزایش قیمت ۲۰ درصدی نوروز محاسبه می شود.

*تشکیل کمیته بررسی قیمت خودرو با مسئولیت معاونت صنایع وزارت صمت

این مقام مسئول در خصوص تصمیم ستاد تنظیم بازار برای قیمت گذاری خودرو  اظهار داشت: یکی از موضوعات مطرح شده در ستاد تنظیم بازار بررسی  پیشنهادهای شورای  رقابت برای خودرو بود،که گزارش کمیته تنظیم بازار خودرو، فرمول قیمت گذاری پیشنهادی شورای رقابت و ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت در جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

کلامی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید و با توجه به محدودیت‌های ارزی و ضرورت افزایش عمق ساخت داخل و ضرورت توجه به خواسته‌های کمی و کیفی تولید خودرو از سوی مصرف کنندگان داخلی، کاهش قیمت حاشیه بازار تولید، ایفای تعهدات معوق، حذف دلالان و واسطه‌ها و واقعی نمودن طرف تقاضا و … مقرر شده کمیته ای برای بررسی بیشتر تشکیل شود.

گفتنی است، این کمیته با مسئولیت معاونت امور صنایع وزارت صنعت و عضویت سازمان حمایت، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، سازمان تعزیرات حکومتی، دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار، وزارت اطلاعات و وزارت کشور با حق رای و حضور دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان اعضای مشاور فعال خواهد شد.

*کمک ستاد تنظیم بازار به ناوگان حمل و نقل

این مقام مسئول در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای ناوگان حمل و نقل مسافری تأکید کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شده است، به منظور کاهش خسارت و لطمه‌ی وارده به ناوگان حمل و نقل مسافر جاده‌ای به دلیل کاهش شدید مسافرت ها ناشی از شیوع  به ویروس کرونا، نرخ های اعمالی در ایام نوروز 99 که 20 درصد نسبت به شرایط عادی افزایش داشته تا زمان اعلام رسمی وزارت بهداشت مبنی بر عادی شدن شرایط در خصوص شروع ویروس کرونا ادامه داشته باشد.

وی در ادامه اعلام کرد: سازمان حمایت مکلف شده نظارت‌های لازم در خصوص  برگشت نرخ ها به  قیمت های قبلی پس از استعلام از ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا را اعمال کنند. همچنین با توجه به اینکه لیمو ترش در فهرست کالاهای مبارزه با احتکار، اختفاء و امتناع از عرضه قرار گرفته، همه دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی با حداکثر توان برای مبارزه با احتکار و سایر تخلفات احتمالی مرتبط با این کالا در سراسر کشور آماده هستند.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن