خودروی هایبرید جدید کرمان موتور مشخص شد، مشخصات کامل فنی + گالری تصاویر

خودرو جدید کرمان موتور مشخص شد

خودروی بنزینی – برقی با بیش از 85 درصد داخلی سازی در صنایع خودروسازی کرمان تولید خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، محمدرضا شه بخش مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی کرمان، با اعلام این خبر اظهار داشت: ساخت خودروی بنزینی – برقی با بیش از 85 درصد داخلی سازی و با سرمایه گذاری بیش از دو هزار میلیارد تومانی در خردادماه سال آینده رقم خواهد خورد.

وی از سرمایه گذاری جدید در گروه صنایع خودروسازی کرمان و در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت تولید 180 هزار دستگاه خودرو در مجموعه خودروسازان کرمان تا پایان سال 1401 ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی کرمان اضافه کرد: سالن رنگ جدید در مجاورت کارخانه خودروسازان بم با سرمایه گذاری ارزی بیش از 25 میلیون دلار در حال ساخت است.

خودرو جدید این شرکت جک E-JS1 نام دارد.

کرمان موتور از مدتی قبل به شکل جدی به طراحی و تولید محصولات الکتریکی اقتصادی روی آورده و قصد دارد محصولات خود را به بازار خارج از چین نیز عرضه کند.

سول E10X با اینکه هاچبک کاملا جدیدی است و فروش آن از سال 2021 آغاز شده است اما نکته جالبی درباره آن وجود دارد. این هاچبک برقی، در واقع نسخه فیس‌لیفت شده‌‌ای از هاچبک برقی جک iEV6E است که از سال 2016 تاکنون، در بازار چین حضور دارد. از آنجایی که محصولات برند سول، رده قیمتی بالاتری نسبت به محصولات برند جک دارند، از این‌رو چینی‌ها، ظاهرش را دوباره طراحی کرده‌اند و به این ترتیب، سول E10X خلق شده. ولی مطمئن باشید که پلتفرم و موتورهای برقی این خودرو، دقیقا با پلتفرم جک iEV6E مشابه است.

در خانواده محصولات برند سول، هاچبک برقی سول E10X، کوچکترین عضو این خانواده بوده و دقیقا یک پله، پایین‌تر از هاچبک برقی سول E20X ایستاده است. از آنجایی که کرمان موتور، محصولات جدید جک را تحت برند کی‌ام‌سی (KMC) می‌فروشد، این احتمال نیز وجود دارد که هاچبک برقی E10X تحت همین برند، وارد بازار کشورمان شود.

مشخصات فنی جک برقی

همانطور که قبلا اشاره کردیم، پلتفرم سول E10X دقیقا همان پلتفرم جک iEV6E است. بنابراین جک، از همان موتور برقی 45 کیلووات متعلق به هاچبک iEV6E بهره گرفته و آنرا در دل هاچبک E10X گذاشته است. البته برای آنکه مشتریان بیشتری، توانایی خریداری این خودرو را داشته باشند، جک از موتور برقی 35 کیلووات نیز استفاده کرده است. مشخصات هردوی این موتورها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نوع موتور30 کیلوات45 کیلوات
قدرت41 اسب بخار61 اسب بخار
گشتاور95 نیوتن متر150 نیوتن متر
سرعت 102 کیلومتر برساعت 102 کیلومتر برساعت
پیمایش150 تا 200 کیلومتر302 تا 306 کیلومتر

*اطلاعات جدول فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

مشتریان برای موتور 30 کیلوواتی، می‌توانند پکیج باتری‌ها را در دو مدل 15 کیلووات‌ساعت و 19.7 کیلووات‌ساعت سفارش دهند. خریداران موتور 45 کیلوواتی نیز می‌توانند پکیج باتری‌های 30.2 کیلووات‌ساعت و 31.4 کیلووات‌ساعت را سفارش دهند. به دلیل اختلاف این نوع باتری‌ها، میزان پیمایش خودرو نیز متفاوت شده است. 

رقیبان هاچبک برقی کرمان موتور

علاوه بر هاچبک برقی جک E10X، شرکت کرمان موتور پروژه ساخت پیشرانه خودروهای برقی را از زمستان 1399 شروع کرده است. این احتمال وجود دارد که اولین نتیجه این پروژه، عرضه هاچبک برقی جک E10X باشد. اما احتمال دیگر این است که کرمان موتور، به سراغ خودروهای برقی بزرگتری برود تا با جذب مشتریان بیشتر، عرضه محصولات برقی‌اش با صرفه اقتصادی بهتری همراه باشد.

گالری تصاویر

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن