خودرو جدید سایپا، کوییک اس چگونه خودرویی است؟

همه چیز در مورد کوییک s


هفته‌ی گذشته در طی مراسمی بابت پایان تولید پراید، سه محصول جدید آینده سایپا رونمایی شد. کوییک‌S، ساینا‌S و پروژه کراس Sp100، سه خودرو جدید سایپا بود که به جز کراس اوور Sp100، ساینا و کوییک امسال وارد بازار خواهند‌‌شد. در این بخش به معرفی کوییک‌S می‌پردازیم.
در این مدت توجه‌ها به سمت هاچ‌بک اقتصادی سایپا هم بواسطه حواشی بوجود آمده در مورد نامش و هم قیمت‌های عجیب کارخانه‌ای و بازارش جلب شده‌است. کوییک در واقع هاچ‌بک شده‌ی ساینا و همچنین ساینا نمونه بروزرسانی شده‌ی تیباست و طبق معمول خودروسازی کشور همه نسل‌ها از اول تا آخر روی خط تولید با استدلال پر کردن بازه های مختلف قیمتی، می‌مانند.

انواع مدل‌های کوییک در بازار:

خودرو جدید سایپا، کوییک اس چگونه خودرویی است؟


قبل از تحریم‌ها کوییک در بازار با دو مدل قابل خریداری بود مدل دستی و اتوماتیک. بعد از آغاز تحریم‌ها و عدم تامین گیربکس اتوماتیک، تولید مدل اتوماتیک متوقف شد و مدل دستی جایگزین آن شد. چند ماه بعد سایپا از مدل R رونمایی کرد و سپس مدل R پلاس نیز توسط پارس خودرو رونمایی شد و این پایان ماجرا نبود ، مرکز تحقیقات سایپا روی نمونه ای جدید از کوییک کار می‌کرد که نسبت به بروزرسانی‌های قبلی ، حجم دگرگونی‌ها بیشتر باشد و همچنین نمای داخلی نیز دچار تغییر شود.

با امکانات سایناS آشنا شویم؟

نمای ظاهری کوییک‌S چه تغییراتی دارد؟

خودرو جدید سایپا، کوییک اس چگونه خودرویی است؟


کوییک S در نمای بیرونی آنچنان تغییرات گسترده‌ای را تجربه نکرده‌است، در نمای جلو می‌توان به تغییر جلو‌‌پنجره و طراحی مجدد سپر‌ها اشاره‌کرد. در این بخش از خط‌چشم و گونه یوز ایرانی الهام گرفته‌شده‌است. نوار مشکی مورب روی سپر جلو نمایی متفاوت و به‌روز به خودرو داده‌است. در نمای کناری و نمای عقب خودرو تغییر خاصی مشاهده نمی شود و همان استایل قبلی کوییک حفظ شده است.

آیا نمای داخلی کوییک‌S بهبود پیدا‌کرده‌است؟

خودرو جدید سایپا، کوییک اس چگونه خودرویی است؟


بیشترین تغییرات و به روزرسانی‌ها در کوییک S مربوط به نمای داخلی آن است. در اولین نگاه نمایشگر نصب شده بالای داشبرد خودنمایی می‌کند که به سبک خودرو‌های جدید در بالاترین قسمت پنل میانی قرار داده‌شده و این نمایشگر به صورت لمسی کار می‌کند. به طور کلی پنل میانی داشبرد به طور کامل تغییر کرده و از قطعات به سبک مشکی پیانویی برای تزیین آن استفاده‌شده‌است. نکته عجیب در این بخش استفاده از دریچه‌های تهویه مربوط به پراید است. در بخش پایین‌تر پنل میانی دکمه فلاشر، سپس تنظیمات ایرکاندیشن، در ادامه دکمه‌های تنظیم قفل درب‌ها، مه‌شکن‌ها و در نهایت محل استفاده از USB و فندک خودرو نصب شده‌است. نکته ناامید‌کننده در این بخش این است که دسته تنظیم چراغ‌ها و تنظیم برفابکن بهبود پیدا‌نکرده و به اجبار برای روشن و خاموش کردن چراغ‌های مه‌شکن همچنان از کلید‌های نصب‌شده در بخش میانی داشبرد باید استفاده کنیم که این کار بسیار قدیمیست و از جای‌گذاری این کلید‌ها نیز جای انتقاد دارد که در پایین‌ترین بخش داشبرد نصب شده‌است و همچنین سیستم اتولایت نیز به همین دلیل در محلی عجیب در زیر دریچه تهویه سمت راننده نصب شده‌است.
به محض نشستن پشت فرمان، فرمان D جدید با کلید‌های تنظیم سیستم پخش به همراه طرح جدید پشت آمپر خودرو جلب توجه می‌کند. پشت آمپر بسیار به روز و زیبا طراحی شده است. نکته عجیب بعدی شکل و شمایل سر‌دنده خودروست که بسیار شبیه خانواده ۴۰۵ و پیکان می‌باشد. در نهایت در این خودرو برخی از بروزرسانی بسیار خوب انجام‌شده اما کیفیت نه چندان جالب تودری‌ها و بقیه بخش‌های داخل خودرو بسیار با بخش‌های جدید در تناقض است و بسیار تو ذوق می‌زند و زحمت‌هایی که برای این بروزرسانی انجام شده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

آیا کوییک‌S تغییری از بابت فنی را به خود دیده‌است؟


در بخش فنی نیز تغییر مشاهده نمی‌شود و از همان موتور معروف ۱۵۰۰ سی‌سی ۸۷ اسب بخاری استفاده شده‌است. پیشرانه M15 سایپا از فناوری بسیار قدیمی بهره می‌برد که نسبت به موتور‌های امروزی بسیار کم‌بازده هم می‌باشد و اما با توجه به اجباری شدن استاندارد آلایندگی یورو‌۵ در سال‌۹۹ ، سایپا و مگاموتور با اعمال تغییراتی بر‌روی این موتور ، توانسته‌اند استاندارد آلایندگی یورو‌5 موتور M15 کسب کنند. سایپا اعلام کرده دوباره مدل اتوماتیک کوییک به چرخه تولید باز خواهد گشت

آیا این همه مدل برای کوییک، برای سایپا مفید است یا خیر؟


در این مدت مدل‌های مختلفی از کوییک معرفی شده‌است که با یکدیگر تفاوت‌های بسیار جزئی در بخش امکانات داخلی و بعضی جزئیات ظاهری دارند. این تنوع اگر به همین سبک بازهم ادامه داشته‌باشد یکی از سخت ترین کارها تشخیص این مدل‌ها از هم دیگر می شود. در پاسخ به سوال بالا برای کوتاه‌مدت جواب بله است و می تواند برای درآمد‌زایی و کاهش زیان‌های انباشته بسیار کارساز و مفید باشد اما در بلند‌مدت این همه مدل با تفاوت‌های ناچیز ضربه به برند سایپا می‌زند. اما راهکار مطلوب برای سایپا در اولین قدم می‌تواند اعمال تغییرات به مراتب گسترده‌تر روی بخش فنی کوییک است که این موتور بتواند بازدهی بیشتری داشته‌باشد و در قدم‌های بعدی همراه با بروزرسانی ‌های داخلی و بیرونی، کیفیت قطعات پلاستیکی بهبود پیدا کند و همچنین دقت مونتاژ این قطعات بالا‌‌رود.

2 نظرات

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن