دامن‌زدن یک واردکننده به افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو

قیمت‌گذاری خودروهای دست دوم بالای یک‌میلیارد تومان به‌منظور لیزینگ به مشتریان» ایجاد کرده است، به افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار دامن می‌زند و این اقدام در نهایت منجر به رشد قیمت‌ها در بخش پایین دستی بازار یعنی خودروهای داخلی می‌شود.

به گزارش اتاق خبر دنده معکوس، گفته می‌شود یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو از طریق شبکه گسترده کارشناسی خود که به‌تازگی به بهانه «قیمت‌گذاری خودروهای دست دوم بالای یک‌میلیارد تومان به‌منظور لیزینگ به مشتریان» ایجاد کرده است، به افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار دامن می‌زند و این اقدام در نهایت منجر به رشد قیمت‌ها در بخش پایین دستی بازار یعنی خودروهای داخلی می‌شود.

این شرکت، بهای خودروها را بین ١٠ تا ٢٠ درصد گران‌تر از بهای واقعی قیمت‌گذاری می‌کند و برای جذب مشتریان بیش‌تر حدود سه درصد ارزش قرارداد لیزینگ را به نمایشگاه‌های منتخب سطح شهر پورسانت می‌دهد. خودروهایی که قیمت‌گذاری آن‌ها در بازار با دخالت این واردکننده به‌منظور لیزینگ انجام می‌شود، از ب‌ام‌و، پورشه و ولوو تا مرسدس‌بنز، میتسوبیشی، نیسان و لکسوس را شامل می‌شود و هزینه این قیمت‌گذاری نامتعارف را خریدار نهایی خودرو اقساطی پرداخت می‌کند. حال باید دید هدف شبکه کارشناسی این شرکت واردکننده که مدتی است به دلیل ممنوعیت واردات، فعالیت اصلی‌اش متوقف شده، چیست.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن