شرکت‌های گروه سایپا کدامند؟

گروه خودروسازی سایپا

گروه سایپا متشکل از چندین شرکت زیرمجموعه است که در ادامه به بررسی این شرکتها می‌پردازیم.

شرکت سایپا

شرکت سایپا

شرکت سایپا در سال ۱۳۴۴ با سرمایه اولیه ۱۶۰ میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تأسیس گردید. در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۴۵ به ثبت و دو سال بعد به مرحله بهره‌برداری رسید.

شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل‌های سیتروئن SAIPAC(Societe Annonyme Iranienne De Production Automobile Citroen در سال ۱۳۴۵ در زمینی به مساحت ۲۴۰ هزار متر مربع و زیربنای ۲۰ هزار متر مربع با سرمایه اولیه ۱۶۰ میلیون ریال تأسیس شد. زمین یاد شده تا چند سال پیش از آن به ارتش تعلق داشت و تحت نام میدان تیر چیتگر، محل تمرین تیراندازی نظامیان بود و چادرهای نظامیان در آن مستقر بود. در سال ۱۳۳۹ یکی از مؤسسان شرکت سیتروئن در منطقه خاورمیانه به نام کریستین اودس به سبب ازدواج با دختر ارتشبد منوچهر آریانا، زمین مزبور را با سرمایه آنتوان آیسه و برای او از ارتش خریداری کرد. اودس که در گذشته همکلاس آلفرد آیسه فرزند آنتوان بود، پدر دوستش را تشویق به سرمایه‌گذاری و تأسیس این کارخانه کرد و آنتوان زمین را به قیمت هر متر سه ریال از ارتش خریداری نمود. این شرکت هم‌اکنون در زمینی به مساحت ۴۱۵ هزار متر مربع (کارخانه مرکزی) در حال فعالیت است.

نام شرکت در اوایل سال ۱۳۵۴ به شرکت سهامی عام ایرانی تولید اتومبیل با نام انحصاری «سایپا» تغییر یافت. از آذر ماه ۱۳۶۰ تحت سرپرستی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت و متعاقب آن بر اساس مصوبه ۱۳۶۵٫۲٫۱ هیئت وزیران، کلیه سهام آن به نمایندگی از سوی دولت به نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل گردید. سهام شرکت در اواخر سال ۷۴ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و بعد از آن در دی ماه ۱۳۸۷ به موجب قانون بودجه کشور ۵۱ درصد از سهام آن، در بورس واگذار گردید.

تا قبل از سال 1364، نشان مورد استفاده سايپا آرم رنو و سيتروئن بود. با توجه به تغيير سياست‌هاي توليدي شركت و ايجاد تنوع در توليد و برنامه‌هايي كه در سال 1363 براي آينده شركت تنظيم گرديد، ضروري بود كه نشان مستقل براي شركت تهيه شود.  نشان سايپا با الهام از كاشي كاری‌های سنتي برجي در دوره ايلخاني که داراي توازن هندسي مثال ­زدني در طراحي و اجراست، خلق شده است. از ويژگي­هاي نشان سايپا مي­توان به توازن ابعادي در طراحي زواياي 120 درجه و يال­هاي همسان و قابليت حجم ­پذيري آن اشاره کرد. در نگاه اول نشان سايپا به شکل چرخ دنده خودنمايي مي­‌کند که نماد اصلي صنعت و توليد است و با دقت بيشتر تحرک و چرخش حول محور مرکزي با توجه به تقارن ابعادي آن در ذهن تداعي مي­شود. گستردگي و جهاني ­شدن از جهت­گيري يال­ها به اطراف قابل برداشت است و قرار گرفتن يکي از يال­ها به سمت بالا نشانگر رويکرد نهايي سازمان در همسو کردن استعدادها در جهت تعالي سازماني است.از سوي ديگر جهت­گيري يال­هاي محيطي به سمت داخل، نشانگر ورودي­‌هاي سازمان است. اين ورودي­هاي سه­ گانه، منابع انساني، مالي و مواد اوليه هستند که منجر به سه خروجي محصول، سود و خدمات مي­شود. اين خروجي­ها در قالب يال­هاي مرکزي و جهت­گيري آنها به سمت بيرون جلوه گر است. اين نشان توسط زنده ياد استاد مرتضي مميز و با الگو برداري از گنبد سرخ از بناهاي تاريخي شهرستان مراغه طراحي شده است.

سایپا یدک

سایپا یدک

شركت سايپا يدك به منظور تدارك و تامين قطعات يدكي و ارائه خدمات پس از فروش به خودروهاي توليدي شركت سايپا و جلب رضايت مشتريان در اسفندماه سال 1370 تاسيس شد. شركت بازرگاني سايپا يدك مسؤليت خدمات پس از فروش محصولات سايپا را عهده دار مي‌باشد تا از اين طريق بتواند علاوه بر جلب رضايت مشتريان ارزش افزوده بيشتري را براي محصولات سايپا ايجاد نمايند.

عرضه قطعات يدكي، افزايش كمي و كيفي خدمات، اجراي نظام آراستگي، عرضه قطعات يدكي با برند سايپا، استقرار كارشناسان فني در نمايندگي ها مجاز و همچنين آموزش تعميركاران در شبكه گسترده خدمات پس از فروش در داخل و خارج از ميهن اسلامي را سرلوحه اهداف خود قرار داده است. اين شركت با تاسيس شركت امداد خودرو سايپا در سطح كشور از طريق شبكه گسترده نمايندگي هاي مجاز امنيت خاطر و آسايش را براي مشتريان فراهم كرده است.

اين شركت از طريق سيستم صداي مشتري و واحد نظر سنجي خود ديدگاه نسبت به نحوه عملكرد و برخورد عوامل مجاز، برخورد پرسنل سايپا يدك، نحوه ارائه خدمات، كيفيت خودرو و كيفيت قطعات جويا شده از طريق واحد مشتريان هرگونه انتقاد و پيشنهاد مشتريان را دريافت كرده و مورد رسيدگي قرار مي‌دهد. سيستم گردش اطلاعات در شركت مكانيزه شده، به طوري كه با پذيرش خودرو در نمايندگي مجاز (در اقصي نقاط كشور) اطلاعات مربوط به نقايص خودرو و نياز به قطعات يدكي به واحد گارانتي يا بازرگاني شركت منعكس مي‌گردد و در راستاي تامين خدمات محصولات صادراتي شركت سايپا‌، اين شركت از انعقاد قرارداد خدمات پس از فروش با خريداران خودرو و ارسال قطعات به آنها گام مهمي در ارائه خدمات پس از فروش مطلوب در خارج از كشور برداشته است.

شرکت پارس خودرو

شرکت پارس خودرو

شرکت پارس خودرو در سال 1335 هجری شمسی با نام شركت بازرگانی جیپ ایران درحومه تهران قديم ( كيلومتر 9 جاده مخصوص كرج ) تاسیس گرديد. جعفر اخوان بازرگان مبتکری که واردات اتومبیل به ایران و سپس مونتاژ و تولید آن را بنیان نهاد نمی توانست تصوری از آینده این اقدام خود  و تاثیر آن داشته باشد. در آن دوران صنعت خودروسازی نه تنها در ایران بلکه در هیچ یک از کشور های خاورمیانه بوجود نیامده بود. پس از تاسیس، اولین اقدام شرکت، واردات جیپ ویلیز از آمریکا بود و بعد از آن نیز نخستین خطوط تولید این محصول نصب و راه اندازی شد و اولین خودروی ایرانی درسال 1338 بنام جیپ شهباز توسط این شرکت به بازار عرضه شد، به دنبال آن وانت سیمرغ به عنوان یک خودرو پرقدرت دومین محصولی بود که در همان سال تولید شد. انتخاب این محصولات برای بازار آن دوران ایران انتخابی هوشمندانه بود، چراکه با توجه به وضع راه های کشور، یک خودروی دو دیفرانسیل شاسی بلند، بهترین خودروی ممکن برای رفت و آمد در ایران بود.

   هم اکنون شرکت پارس خودرو با  مساحت   600020  متر مربع مشتمل بر یک سایت شمالی به مساحت 56355 متر مربع و یک سایت جنوبی به مساحت 543665 متر مربع و ظرفیت اسمی  300000 دستگاه در سال برای بیش از 6000 نیروی مستقیم و هزاران نیروی غیر مستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

شرکت زامیاد

شرکت زامیاد

شركت تولید كننده خودروهای تجاری زامیاد در سال 1342 در محل میدان آذری به عنوان اصلی ترین كارخانه گروه صنعتی رنا- تاسیس گردید و فعالیت خود را با واردات ، مونتاژ و تولید انواع خودروهای تجاری بنزین و گازوئیلی مطابق با استانداردهای روز بین المللی آغاز كرد.این شركت در سال 1350 با توجه به گسترش فعالیتها و توسعه محصولات خود ، به محل فعلی خود واقع در كیلومتر 15 جاده قدیم كرج منتقل شد و با راه اندازی 11 خط تولیدی و بیش از 2200 نفر پرسنل فعالیت خود را ادامه داد و تا به امروز تداومی روبه رشد داشته است . به اجمال ، از مهمترین الزاماتی كه زامیاد بر اساس آن تشكیل شد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

●  بكارگیری و استفاده از ظرفیتهای موجود و خالی صنعت كشور در صنعت خودروسازی بخصوص خودروهای تجاری

●  افزایش بهره وری در صنعت خودروسازی و دستیابی به تیراژ بالاتر تولید خودروهای تجاری جهت تسهیل در امر حمل ونقل

این شركت ماموریت خود را تامین نیاز بازارهای داخل و خارج از كشور در زمینه وسائط نقلیه تجاری زمینی برای جابجایی مسافر وكالا قرارداده و در حال حاضر مدیریت و تولید سهم بسیاری از محصولات مورد نیاز كشور در این زمینه را دارا می باشد .

شرکت سایپا دیزل

شرکت سایپا دیزل

شركت سايپاديزل در سال 1342 با انعقاد قرارداد انحصاري با شركت ماك تراكس و با نام ايران‌كاوه، فعاليت خود را با مونتاژ كاميون‌هاي ماك و ساخت انواع تريلر آغاز نمود.

تعداد كاميون‌هاي توليدي ايران‌كاوه طي مدت همكاري با شركت ماك‌تراكس تا سال 1357 بالغ بر 7500 دستگاه گرديد.

پيرو پيروزي انقلاب و به دنبال توقف توليد كاميون‌هاي ماك در سال 1357، شركت سايپاديزل به‌منظور بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي موجود و ايجاد اشتغال، مونتاژ ساير وسايل‌نقليه در بخش‌ حمل‌ونقل جاده‌اي بار و مسافر را در دستور كار خود قرار داد.

انعقاد قرارداد توليد تريلرهاي كفي با شركت گوشا يوگسلاوي، از ديگر اقدامات برجسته سايپاديزل در سال  1362 بود. همچنين در سال 1363پس از بررسي‌هاي انجام‌شده درخصوص راه‌اندازي خط جديد توليد كاميون، قرارداد ساخت و توليد كاميون‌هاي ولوو F12 با شركت ولوو تراكس منعقد گرديد. اين انتخاب منجر شد علاوه بر فروش موفق محصولات سايپاديزل در بازار داخل، استقبال خوبي از اين محصولات در بازارهاي خارج شود و به اين ترتيب در سال 1371 تقدير نامه صادرات را از معاونت اقتصادي بازرگاني وزارت صنايع وقت دريافت نمايد.‌

شرکت سازه گستر

شرکت سازه گستر

شركت سازه گستر در دهم تير ماه 1364 تأسيس گرديد. در همين سال با توجه به قرارداد منعـقده با شركت نيسـان ژاپن جهت تولـيد اتومبيلهاي نيسـان پاترول و وانت، شركت مديريت طرحهاي صنعتي ايران (از شركتهاي تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران) عهده‌دار فعاليتهاي ريخته‌گري و آهنگري پروژة مذكور گرديد. با توجه به تغيير زمينة كاري شركت مذكور، اين شركت در مهر ماه سال 1366 فعاليتهاي مرتبط با قرارداد نيسان را به شركت مهندسي و مشاورة سازه‌گستر سايپا واگذار نمود. در آبان ماه سال 1368 براساس مصوبات مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام، اختيارات مجمعي و همچنين اختيار تعيين اعضاي هيأت مديره به هيأت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران واگذار گرديد. دورة جديد فعاليتهاي شركت سازه گستر سايپا به عنوان نخستين شركت طراحي و مهندسي تأمين قطعات در كشور و تأمين كننده اصلي قطعات خودرو در سال 1373 آغاز گرديد.

شرکت سازه گستر سایپا جهت نیل به اهداف خودکفایی به فعالیت های فنی و مهندسی توجه خاص نموده و با ارائه خدمات فنی مهندسی مشاوره ای و کمک به بنیه مالی سازندگان نو پا برای ایجاد و ارتقای توانمندیهای بالقوه به انعقاد قراردادهای ساخت و خرید با سازندگان قطعه اقدام می نماید. اين شركت با توسعه مستمر فعاليت هاي خود نقش قابل ملاحظه اي در رشد و اعتلاي صنعت قطعه سازي كشور داشته و با داشتن بيش از 500 قطعه سـاز در شبكه تامين خود در حوزه هاي كيفيت، قيمت، تحويل و فناوري هاي نو براي مشتريان اصلي خود، شركت هاي خودروسازي سايپا، پارس خودرو، زامياد و سایپا کاشان نقش ارزنده اي ايفا كرده است.

شرکت سایپا پرس

شرکت سایپا پرس

شركت سايپا پرس در سال ۱۳۷۸ به عنوان يكي از شركت‌هاي گروه خودروسازي سايپا به منظور توليد قطعات پرسي بدنه خودرو در مساحتي بالغ بر ۲۲۷۵۰۰ متر مربع در ۱۴ كيلومتري جاده قديم تهران- قم (باقر شهر) تأسيس شد.

در حال حاضر اين شركت با ايجاد اشتغالي قريب به ۱۵۰۰ نفر؛ بزرگترين توليدكننده قطعات پرسي بدنه خودرو و خدمات برش كاري در خاورميانه محسوب مي شود و با بهره مندي از متخصصان و كارشناسان با تجربه توانسته است نقش مهمي را در عرصه صنعت و توليد كشور ايفا نمايد.اين شركت داراي دو سالن توليدي به نامهاي سالن پرس و مجموعه سازي مي باشد كه در فاز اول سالن پرس؛ دو خط پرس سنگين و نيمه سنگين مجهز به ربات (خطوط G۱ وG۲)– يك خط پرس دستي (G۳)– يك خط Blanking و يك خط پرس به همراه سيستم تغذيه اتوماتيك كويل به منظور توليد قطعات بدنه با قالبهاي Progressive مستقر شده اند كه از شركت FAGOR به عنوان يكي از مطرح ترين شركتهاي فعال اروپا در عرصه صنايع ساخت دستگاه پرس مطابق با آخرين استانداردها و تكنولوژي روز جهان، خريداري و موجب افزايش توان كمي و كيفي توليد قطعات پرسي در گروه خودروسازي سايپا شده است. در مرحله بعدي خط برش Cut to length نيز به اين سالن اضافه شده است.

پرس ضايعات Baling، پرس هيدروليكي Die Spotting، دستگاه Blank Turnover و دستگاه CMM نيز در اين سالن واقع شده اند و مجهز به ۱۱ عدد جرثقيل سقفي ۱۲ تا ۴۰ تن مي باشد.سالن مجموعه سازي شركت سايپاپرس نيز به عنوان يكي از مجهزترين سالنهاي موجود در عرصه توليد قطعات بدنه خودرو، داراي خطوط توليد مجموعه دربهاي جلو و عقب، مجموعه آستر دربهاي جلو و عقب و مجموعه درب صندوق و درب موتور انواع خانواده پرايد و مجموعه گلگير راست و چپ تيبا مي باشد.مساحت ساختمانها و انبارهاي اين شركت در زمان تأسيس، ۲۵۷۵۰ مترمربع بوده كه برحسب نياز ۳۲۰۰۰ مترمربع (با ارتفاع زياد) نيز به آن اضافه شده است.

شرکت سایان کارت

شرکت سایان کارت

شرکت سایان کارت در سال 1379 تاسیس و با هدف ارائه خدمات پرداخت به گروه سایپا، فعالیت خود را در سال 1380 آغاز نموده .در شهریور 1384 موفق به اخذ مجوز به عنوان موسسه ارائه دهنده خدمات پرداخت P.S.P (Payment Services Provider) از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید و از آن تاریخ تاکنون با استفاده از سیستم های نرم‏افزاری و سخت افزاری ویژه در راستای پیاده سازی روشهای تبادل پول الکترونیکی، اقدام به صدور انواع کارتهای هوشمند و نصب دستگاههای پایانه فروش P.O.S در مراکز فروش کالا و خدمات نموده است. در سال 91 و با تاسیس شرکت شاپرک از سوی بانک مرکزی، شرکت سایان کارت مجدداً از سوی بانک مرکزی و شرکت شاپرک مورد بررسی قرار گرفت و موفق به دریافت مجوز فعالیت از شرکت مذکور به عنوان یکی از 12 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت گردید.

سایان کارت به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده ی خدمات پرداخت، دارنده گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2008 از شرکت TUV NORD از سال 1384 همکاری خود را با بانک های عضو شتاب آغاز نموده و پس از عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با راه اندازی شبکه نمایندگی خود در 31 استان به همراه 3 منطقه آزاد (کیش ، قشم ، چابهار) اقدام به انعقاد قرارداد با دو بانک کشاورزی و صنعت و معدن نمود.

    اجرای روشهای استاندارد جهت انجام فعالیت های شرکت منجر به اخذ گواهی اهتمام در مسیر تعالی در سال 1386 از مرکز مطالعات برنامه ریزی استراتژیک گروه خودروسازی سایپا گردید.

شرکت کارگزاری بیمه سایپا (سیبکو)

شرکت کارگزاری بیمه سایپا (سیبکو)

پيرو تصميم گيري استراتژيك ستاد تحول كسب و كارهاي گروه سايپا، شرکت کارگزاری رسمی بیمه سایپا (سیبکو) در مرداد ماه سال 1390 با هدف تجمیع فعالیت های بیمه ای این گروه به‌صورت سهامی خاص تأسیس و با شماره 410955 در اداره ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي تهران به ثبت رسيد.

موضوع فعاليت شرکت بر اساس اساسنامه انجام امور دلالي رسمي بيمه و مشاوره بيمه اي بر اساس قانون تأسیس بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران و بيمه گري و آيين نامه هاي مصوب شوراي عالي بيمه، دستورالعمل هاي صادره از سوي بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران و ساير قوانين و مقررات موضوعه ديگر است.

سيبکو يکي از شرکت هاي گروه خودروسازي سايپا است (100% سهم متعلق به گروه سايپا) که دانش، سیستم های مدیریتی و تجربیات کارکنان شرکت های خدمات بیمه ای رایان سایپا و خدمات بیمه سایان را که سابقه فعاليت آنها به سال 1379 بر می گردد، در اختیار گرفته است. هدف بنيادين و فلسفه وجودي سيبکو را مي توان تکميل سبد خدمات مشتريان گروه سايپا، تجميع کليه پتانسيل هاي بيمه اي براي گروه سايپا در قالب گروه بيمه اي سايپا، ايجاد درآمد و سود براي گروه سايپا، ارائه پوشش و شرايط بيمه اي مناسب براي گروه سايپا و اخذ خدمات بيمه اي با حداقل ريسک از کليه بيمه گران برشمرد.

شرکت لیزینگ رایان سایپا

شرکت لیزینگ رایان سایپا

شرکت لیزینگ رایان سایپا از سال 1380، در زمینه واگذاری اقساطی خودرو به همراه دو شرکت زیرمجموعه به صورت هلدینگ رسماً به عنوان یک شرکت لیزینگ فعالیت خود را آغاز نمود.

این شرکت با پیوستن به بورس اوراق بهادار در سال 1383، چشم انداز جدیدی را برای کسب مزیت رقابتی پایدار و سودآور برای خود ترسیم نمود به طوری که هم اکنون به عنوان اولین لیزینگ دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، یکی از شناخته شده ترین ها در بورس اوراق بهادار تهران در صنعت لیزینگ و با نماد ولساپا در حال معامله است. ضمنا با توجه به مجوز سازمان بورس و اوراق و بهادار و تصویب مجمع عمومی به صورت فوق العاده، سرمایه شرکت به 9،040 میلیارد ریال افزایش یافت.

ترکیب مناسب محصولات، خدمات، به کارگیری منابع اطلاعاتی موجود جهت اعتبارسنجی مشتریان، کنترل مطالبات معوق، استفاده از سیستم های نوین با بهره گیری از نقاط قوت داخلی و فرصت های محیطی، از جمله شایستگی های کلیدی شرکت است که با استفاده بهینه از ظرفیت های صنعت خودرو در داخل، این شرکت را به گزینه برتر در صنعت لیزینگ کشور تبدیل نموده است. بر همین اساس شرکت لیزینگ رایان سایپا در رتبه بندی 500 شرکت برتر ایران در سال 1394، از بین 500 شرکت رتبه 166 را کسب کرده است.

شرکت امداد خودرو سایپا

شرکت امداد خودرو سایپا

شرکت امداد خودرو سایپا (سهامی خاص) بعنوان حلقه تکمیلی در شبکه خدمات پس از فروش گروه خودرو سازی سایپا، با هدف پاسخ به نياز امدادرساني خودروهاي گروه سايپا در سطح جامعه  در سال 1381 شكل گرفت. اين شركت، با انجام مطالعات كارشناسي دقيق به بررسي كامل و همه جانبه موضوعات مرتبط با امداد رساني پرداخته و الگوهاي موفق امداد در سطح جهان همچون ADAC و GREEN FLAG و … را مطالعه نموده و پس از آن وارد فاز برنامه ريزي، تدارك و اجرا شد تا جايي كه موفق گرديد توسط نمايندگي ها و عامليت هاي مجاز خود، به خودروهای گروه خودرو سازي سايپا و سایر خودروهای سواری خدمات خودرویی ارائه دهد. از جمله خدمات این شرکت می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.

خدمات امدادی

خدمات در محل مشتری

خدمات گارانتی بدنه

طراحي ، فروش و ارائه خدمات به دارندگان خودرو از طريق شبكه هاي خدماتي

شرکت فرهنگی ورزشی سایپا

شرکت فرهنگی ورزشی سایپا

کارخانه سايپا در سال 1365 برای نخستین بار با تیمی متشكل از كارگران خط تولید در مسابقات فوتبال كارگری ايران شركت کرده و قهرمان اين مسابقات گرديد. این موفقیت انگیزه ای شد تا در همين سال اقدام به خريد امتياز تيم فوتبال كشتيرانی نماید. اين تيم با نام سایپا در دسته سوم باشگاه های تهران شرکت كرده و به مسابقات دسته دوم باشگاه های تهران صعود کرد. سپس در سال 1370 قهرمان دسته دوم باشگاه های تهران گرديده و دسته یکی شد.

اين موسسه فعاليت حرفه ای خود را در سال 1370 با حضور در مسابقات فوتبال دسته يك كشور آغاز نمود و در رشته های وزنه برداری، تنيس روی ميز، شطرنج، تكواندو، دو و ميدانی، كشتی، بسكتبال، شنا و… سرمايه گذاری و فعاليت خود را آغاز كرد و با حضور خود در سطح ايران و آسيا، عناوين شايسته و ارزنده ای را كسب نمود.

در تاريخ 1378/7/3باشگاه سايپا به شماره ثبت 11439 در اداره ثبت شركت ها با نام موسسه غير انتفاعی ورزشی سايپا به ثبت رسيد و طبق اساسنامه با انتخاب مديرعامل و اعضاء هيئت مديره رسما” به فعاليت ورزشی و فرهنگی پرداخت و سپس در سال 1379 با اصلاح اساسنامه و اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تربيت بدنی با حوزه فعاليت های گسترده فرهنگی به عنوان موسسه فرهنگی و ورزشی سايپا تغيير نام يافت و به فعاليت خود ادامه داد.

لازم به ذكر می باشد كه اين موسسه از اسفند ماه سال 1384 با گسترش فعاليت هاي خود، رسما” با عنوان شركت فرهنگی ورزشی سايپا، فعاليت خود را در عرصه باشگاه داری ادامه داد. موسس اين شركت، شركت خودروسازی سايپا مي باشد و محل اصلی آن به نشانی تهران، كيلومتر 5 جاده مخصوص كرج، شهرك آزادی،‌ بلوار وليعصر، شماره 20 است.

شرکت همراه خودرو سایپا

شرکت همراه خودرو متعلق به شرکت بازرگانی سایپا یدک با هدف ایجاد و توسعه سهم بازار قطعات خودروهای تولیدی گروه سایپا در سال 1390 تاسیس و شروع به کار کرد.

این شرکت کلیه قطعات خودرو با برند سیپارت را به بازار عرضه و به منظور ایجاد حس اعتماد و تصور ذهنی مناسب در مصرف کنندگان, بسته بندی اختصاصی به برند یاد شده طراحی و مورد استفاده قرار گرفت.

هم اکنون نیز با شبکه توزیع گسترده در سراسر کشور و عرضه قطعات اصلی پرمصرف و دارای استاندارد کیفی , توسعه شبکه فروش , سهم بازار و ارتقاء برند و تنوع قطعات را در دستور کار دارد.

پاسخ دهید

لطفاً نظرتو بنویس، حتماً رسیدگی میشه
لطفاً نام خودت رو اینجا وارد کن